Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 902 ggr
tvättäkta bybo
0

äpplen känsliga?

det är så att just nu har vi ett gäng äpplen i ett av karen, är bara det att morsan vägrar sluta använda extozon salt i vattnet å jag ser att äpplena inte mår bra, så jag har tänkt starta upp ett kar i helgen som är tänkt till äpplena då.

hur pass känsliga är äpplen? hur länge behöver jag vänta innan jag kan ploppa i äpplena? då använder jag endast kranvatten och vattenberedare i det karet.

Soda2
0

De är inte så kännsloga det är mest metaller i vattnet de är känsliga mot ( o salt) så så länge man använder vattenberedningsmedel går det bra.

[dynamitella]
0

2 dagar i alla fall, så att kloret hinner avdunsta, om vattenberedningsmedlet inte tar klor. Men det borde det göra. Annars ett dygn.

Vad är det för beredningsmedel? :) Jag kommer ihåg något vagt om att några är dåliga för snäckor och räkor. Men att easy life är ofarligt.

tvättäkta bybo
0

medlet tar klor, sera är märket iaf…

Soda2
0

det e samma vattenberedningsmedel jag använder fungerar jättebra till snäckorna.

Gurky
0

#0 Får man fråga varför det saltas? #2 Ja det finns några såna men kommer inte ihåg vad dom heter.

exitingsvillemo
0

#5 det kanske finns fisk i karet som vill ha lite bräckt vatten?! =)

tvättäkta bybo
0

näe, de är så att hon har haft någon sjukdom i karet som försvann när hon började använda salt, sen vill hon inte sluta för hon tror att de kommer bli sjuka igen… svammel tycker jag men… hon är svårövertalad…

[dynamitella]
0

Hon kan ha rätt :) Så döm inte henne för hårt.

Levandefödare idag är löjligt känsliga, om det är sådana hon har. Så då kan det behövas rätt ordentligt med salt.

(Men det gör inte det hela rätt att "plåga" de stackars snäckorna med frätande salt).