Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: auktioner-träffar-aktiviteter
Läst 2070 ggr
GuUuLd
1

STORAUKTION Örebro 31/3-12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Örebro akvarieklubb inbjuder till storauktion lördagen den 31/3 på Norrbygården, Höglundagatan 10 i Örebro

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Linda8406
0

Får man komma även om man inte är medlem i klubben?

GuUuLd
0

Jadå det får man göra :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

GuUuLd
0

Eftersom det börjar närma sig kan jag dra upp tråden lite, vi kommer ha med oss:

Malar:
L038
L201
Ancistrus sp. super rot
Guldancistrus
Vanlig
brun Ancistrus

Räkor:
White Pearl
Blue Pearl
Gröna räkor
Gula
räkor
Sakura
Tigerräkor

Övrigt:
Anentome helena
Mikromask

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[Wijsa Kaberg]
0

Varför ska man bokstavligen alltid bo på fel ställe? Cool

GuUuLd
0

Nu har vi plockat ihop det som ska med imorgon, blev inte riktigt som vi tänkt från början men 20 poster blev det.

Mikromask x 3 poster
Anentome helena x 2 poster
Guldancistrus 1+1 x 1 post
Ancistrus sp. super rot x 2 poster
L201 Hypancistrus sp. x 1 post
L038 Peckoltia sp. x 2 poster
Blue pearl x 1 post
Gröna räkor x 2 poster
Gula räkor x 1 post
Sakura räkor x 2 poster
Tiger räkor x 1 post
Corydoras sterbai x 1 post
Lomariopsis lineata x 1 post

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Be-Bopz
0

Åhh, hade velat åka, men med an gubbe som inte är intresserad är det svårt….

Linda8406
0

#6 kan du inte åka utan gubben då? ;-) #5 får se om man lyckas ropa in några av dom där godingarna då ;-) spännande ska det bli! Ses sen :-)

GuUuLd
0

Blev 2 poster med vanlig Ancistrus också :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

Be-Bopz
0

#7 Har inget körkort :(

GuUuLd
0

Igår var en av de störta auktionerna som varit i Örebro, det var 570 poster med ett snittpris på 85kr/post vilket är det högsta snittpriset de någonsin haft så för en gångskull tjänade säljarna lite på auktionen som annars alltid brukar vara till köparnas fördel :) Vi fick med oss en hel del nytt hem, bl.a. Platy vildform, nån mer ungfödare hette den skiffia eller något sånt, corydoras golden stripe, crystal redräkor grade S, scalarer, nytt Guppy & endler guppyblod till mina stammar, poecilia sp. 3 spot, nån Svärdbärare kom inte ihåg vad den hette, rot, javaormbunke, javamossa mm.. Köpte även Platy rosa wagtail & glödbandscomet samt kerritetror som min syster fick för att de var hundvakt :) Det var roligt och man träffade mycket folk :)

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[hejhejnaffy]
0

Haha oj :) Men hur gör man med fiskarna på aktionen man kan väll inte ha dem i en påse hela dagen? Står man vid ett bor om man säljer,och köparna går runt som på marknad,eller hur gör man?

GuUuLd
0

Fiskarna är i påsar och glasburkar osv. Från början till slut och det är inga problem alls, de kan klara sig i ett par dag i påse men då är syrgas att föredra. Alla poster står utplacerade på bord så man kan gå runt och kolla på det, sen funkar det som en vanlig auktion man utroparna visar upp godset och säger vad det är och sen bjuder folk på det minsta utropspriset var 30kr där om inte säljaren satt ettminsta pris som man dp börjar på istället isåfall..

//GuUuLd, 

-IE Photography-

[hejhejnaffy]
0

Aha vad kul :)

Be-Bopz
0

Va synd att jag missade detta, det hade vart superkul att köpa hem lite nytt Glad

Linda8406
0

Otroligt roligt måste jag säga gjorde några som enligt mig själv iaf var "fynd"

Mina nya stoltheter här hemma är mina 3 slöj Guldancistrusar som nu går som städpatrull :) Samt mina kopparbarber som är så fina i sitt stim. Ska inte glömma mina Corydoras sterbai heller.

Dock tog de lite tid innan min lilla överlevare Makropoden accepterade att kopparbarberna var med :P men Nu går de bara bra.

Kul att träffa så mycket folk och trevligt att träffa dig GuUuLd :)