Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: vilken-fisk
Läst 1240 ggr
stosse
0

Städare i 20-liters?

Vad kan man ha för "städare" i ett 20-liters? Någon slags snäcka?

Gustavsson2in1
0

äppelsnäcka,posthorn finns ju i all möjliga färger =)

** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **

sallad
0

Räkor! Tex, körsbärs räkor :)

-Rasmus 🌈

stosse
0

#1 20 liter är väl rätt litet för äppelsnäcka med tanke på att de ska väl helst hållas i grupp?

#2 Har faktiskt funderat på räkor! Fungerar de tillsammans med kampfiskhane?

Kwassi
0

Möjligen amano.. Körsbär var enligt en av våra hannar gott godis! Men jag skulle rekommendera posthorn, kanske tom physor om du inte stör dig på dom.

sallad
0

#3 Nej! kamphanen kommer käka dom :/ Kanske amanoräkor skulle funka :)

-Rasmus 🌈

stosse
0

Får nog ta och läsa på om amanoräkor då. :) Fungerar det med räkor och snäckor?

dermot
0

Äpplen vill ha ca 10L/snäcka, så du kan ha 2 där i :)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

sallad
0

Men äpplerna vill ju helst vara fler än bara 2st :) Och om äppelsnäckorna dör, så blir det inte bra i ett 20L. Alltså vattnet blir typ skunk!

-Rasmus 🌈

dermot
0

#8 Det är sant :) Fast om en snäcka dör, får man ju ta upp den? ;)

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

sallad
0

#9 Jo ta upp den kan man ju alltid göra.. Fast man kanske inte ser den på en gång, och så har man ett illaluktande akvarium med döda fiskar! Tadaaa :D

-Rasmus 🌈

dermot
0

#10 Man får ju kolla till dem ofta, jag brukar alltid se till dem ett par gånger om dagen så jag vet att de har det bra ;) Men absolut, man kan missa och då blir det inte så kul :p

// Anka

Kwassi
0

Äpplen är väll inte riktigt några superstädare heller har jag fått för mig.. Tycker physor och posthorn är bättre på alger

stosse
0

#12 Physor tycker jag är enbart äckliga:) Så blir nog posthorn isf om jag inte hittar räkor…

**Malin**
0

Posthornssnäckor ä extremt bra städare =))

Mvh Malin

Snäckor snäckor snäckor www.familjensnygg.se

Ha de göttCool www.123minsida.se/Familgen Snygg

Gustavsson2in1
0

Tiger Nerite

galen algätare =)

stosse
0

Men vad läskigt jag satt precis idag och läste om dom… men vet inte var man får tag på dom? eller om de funkar med äppelsnäcka?

Gustavsson2in1
0

De säljer de för tillfället i Djuraffären i karlshamn(min stad) för 40 kr styck …. men lägg ut en annons här , borde gå hitta billigare.Djuraffären här är rolig , tar överpris på vissa saker  och skänker nästan bort annat (filtermata 1x1 meter för 120 amg )

men de är ju lite speciella har jag för mig för tror de BARA äter alger så man får nog ha maltabletter med spirulina till hands ^^

men min kusnkap om dessa är ju milt sagt 0 :]]

[hejhejnaffy]
1

Kanske 2-4 snygga posthornssnäckor? :)

Kwassi
0

detenda jobbiga med nerite är att den lägger 1 ägg hela tiden överallt och dom GÅR INTE få bort…

Stoodyear
0

#19 TRUE STORY! Jag stod inte ut!!! Förstörde hela karet tyckte jag… Hade dessutom svart grus och sten vilket gjorde det ännu värre och mer synligt!!

stosse
0

Har läst om äggen och det låter inte kul så blir ingen tiger :( Har just nu småäpplen i det akvariet, i väntan på att jag ska få tummen ur och börja läsa om räkor :)