Städare i 20-liters?
Vad kan man ha för "städare" i ett 20-liters? Någon slags snäcka?
äppelsnäcka,posthorn finns ju i all möjliga färger =)
** Klaga gärna på min dyselexi , för jag har de inte **
Räkor! Tex, körsbärs räkor :)
-Rasmus 🌈
#1 20 liter är väl rätt litet för äppelsnäcka med tanke på att de ska väl helst hållas i grupp?
#2 Har faktiskt funderat på räkor! Fungerar de tillsammans med kampfiskhane?
Möjligen amano.. Körsbär var enligt en av våra hannar gott godis! Men jag skulle rekommendera posthorn, kanske tom physor om du inte stör dig på dom.
#3 Nej! kamphanen kommer käka dom :/ Kanske amanoräkor skulle funka :)
-Rasmus 🌈
Får nog ta och läsa på om amanoräkor då. :) Fungerar det med räkor och snäckor?
Äpplen vill ha ca 10L/snäcka, så du kan ha 2 där i :)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Men äpplerna vill ju helst vara fler än bara 2st :) Och om äppelsnäckorna dör, så blir det inte bra i ett 20L. Alltså vattnet blir typ skunk!
-Rasmus 🌈
#8 Det är sant :) Fast om en snäcka dör, får man ju ta upp den? ;)
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
#9 Jo ta upp den kan man ju alltid göra.. Fast man kanske inte ser den på en gång, och så har man ett illaluktande akvarium med döda fiskar! Tadaaa :D
-Rasmus 🌈
#10 Man får ju kolla till dem ofta, jag brukar alltid se till dem ett par gånger om dagen så jag vet att de har det bra ;) Men absolut, man kan missa och då blir det inte så kul :p
// Anka
Äpplen är väll inte riktigt några superstädare heller har jag fått för mig.. Tycker physor och posthorn är bättre på alger
#12 Physor tycker jag är enbart äckliga:) Så blir nog posthorn isf om jag inte hittar räkor…
Ha de gött
www.123minsida.se/Familgen Snygg
Tiger Nerite
galen algätare =)
Men vad läskigt jag satt precis idag och läste om dom… men vet inte var man får tag på dom? eller om de funkar med äppelsnäcka?
De säljer de för tillfället i Djuraffären i karlshamn(min stad) för 40 kr styck …. men lägg ut en annons här , borde gå hitta billigare.Djuraffären här är rolig , tar överpris på vissa saker och skänker nästan bort annat (filtermata 1x1 meter för 120 amg )
men de är ju lite speciella har jag för mig för tror de BARA äter alger så man får nog ha maltabletter med spirulina till hands ^^
men min kusnkap om dessa är ju milt sagt 0 :]]
Kanske 2-4 snygga posthornssnäckor? :)
detenda jobbiga med nerite är att den lägger 1 ägg hela tiden överallt och dom GÅR INTE få bort…
#19 TRUE STORY! Jag stod inte ut!!! Förstörde hela karet tyckte jag… Hade dessutom svart grus och sten vilket gjorde det ännu värre och mer synligt!!
Har läst om äggen och det låter inte kul så blir ingen tiger :( Har just nu småäpplen i det akvariet, i väntan på att jag ska få tummen ur och börja läsa om räkor :)