Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 1416 ggr
gickan87
0

Ancistrusar, för många?

Jag har idag en ancistrushane i mitt 120 l akvarium. Funderar på att skaffa två honor till. Blir det för mycket med tre ancistrusar i det akvariet? Andra bottenlevande i akvariet är Körsbärsräkor och äppelsnäckor.

MVH Erika :)

GuUuLd
0

Näedå det är ingen fara, bara det finns tillräckligt med gömställen till dem så är fet inga problem.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

gickan87
0

Okej, tack. Då har jag en fråga till, i mitt 240 kar har jag en falsk vändmal, en Segelfenspleco (som jag vet kommer bli för stor).och 4 praktbotior. Skulle jag kunna införakaffa någon mer mal eller pansarmalar till det eller blir det för trångt?

GuUuLd
0

Ja, det skulle nog gå. Men allt beror ju på hur stor bottenytan är, vi har bra mycket mer malar i vårt 240 utan problem då är bottenytan 150x40cm.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

gickan87
0

Okej, min är 121*50

GuUuLd
0

Då går det nog att ha några fler, men jag skulle gjort mig av med gibbin först.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

gickan87
0

Lättare sagt än gjort tyvärr. H*n har varit ute på annons över 6 månader. Ingen som vill ha en så stor mal verkar det som.

GuUuLd
0

Nej de är svåra att sälja, man kan tyvärr inte räkna med att få någon större summa pengar för dem. Blir de riktigt stora brukar man få ge bort dem.

//GuUuLd, 

-IE Photography-

gickan87
0

Huvudsaken är ju att den får flytta till större.

[josefineomar]
0

När jag var liten och skulle köpa mal för första gången sa man att man kan ha 1 mal per 50 liter - så det ska allt gå :)

[josefineomar]
0

Jag läste fel! ;) Men jag tror alldeles säkert att det inte ska vara några problem :)

[josefineomar]
0

Universeum i Göteborg har himla stora malar i sina kar, kanske de är intresserade? :)

gickan87
0

#11 Tyvärr bor jag inte i närheten av göteborg