All hjälp tas emot...
.. Då jag håller på att förlora den andra av mina tre albino klogrodor.
Den första som dog slutade först födosöka, komma fram, och till sist äta. Efter ett tag fick den blåsor under huden, som luftfickor under huden, och svullnade upp rejält.
Jag satt uppe med grodan tills den tillslut avled.
Jag trodde att det berodde på övergödning, men så är uppenbarligen inte fallet då den andra av mina tre grodor har insjuknat med samma symptom, trots nogrann översikt gällande fodring.
Har flyttat över grodan till ett eget kar och inväntar det värsta.. Är så extremt ledsen över detta, och har sökt som en galning på google. Det jag tror är ngt så kallat "bloated frog" men är urkass på engelska så förstår nästintill ingenting.
Det är inte pga vattnet, då red leg skulle ha uppkommit, vilket ingen av grodorna visat tecken på.
Den tredje grodan är till synes helt frisk.
Har ett annat nick på iFokus, men föredrar att vara anonym under detta nick…
Jag tror att dom blir "bubbliga" av dåligt foder.. Men jag vet inte säkert! Hoppas grodorna blir bra :)
-Rasmus 🌈
Njaa, de får ju röda mygglarver som de ska ha, något annat har jag faktiskt inte prövat… om de inte har fått i sig fiskens flingfoder 
Och de blir mer som grodballonger än bubbliga…
Jag gav stackarn idag att tillfriskna då det såg hemskt smärtsamt ut (med magen uppsvälld, som om den vore förstoppad och små bubblor precis under huden) och grodan har blivit mycket bättre.
Jag var mest orolig över att underläppen svullnade x3, men den har helt gått ner nu. Dock är magen fortfarande uppblåst och det finns fortfarande en del bubblor under huden.
När jag hade dvärgklogroda så sa de i djuraffären att jag inte ska mata med röda mygglarver, minns tyvärr inte varför. Jag skulle testa annat foder, artemia, svarta mygglarver etc.
Som #3 säger så ska man inte mata med det, helt enkelt inge bra! Jag matar mina dvärgklogrodor med artemia, dafiner och svartamygg :)
-Rasmus 🌈
Har köpt svarta mygg nu men för bubbelgrodan var det redan för sent. Nu kan jag bara fokusera på att få den tredje att överleva…
röda mygg : Jo fisken kan bli allergisk mot det o så kan även du.
Röda mygg är värsta skiten
Jag har själv butik o tar inte i det i butiken.
Finns så mkt annat man kan använda
Här en "man" i sina bästa år.
Mitt företagande har jag på www.petoutlet.se
Är nu medarbetare på www.foretagande.ifokus.se
När det gäller fiskar så sa dom på min djuraffär att röda mygglarver inte innehåller särskilt mycket näring och att man bara ska ge det som typ godis :/ vet dock inte hur det är med grodor…
Om man vill döda sina fiskar med "godiset" så är det bara att köra på! :) Ne dom kanske inte dör men det är inte bra foder, så jag tycker att man ska låta bli att ge det inte ens som omväxling! :)
-Rasmus 🌈