Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 1433 ggr
gickan87
0

Sköldpadda i 120 l?

Vill ha något lite annorlunda i mitt 120 l akvarium. Har funderat på Axolotl men de verkar svåra att få tag i. Så nu är jag lite inne på en sköldpadda, men antar att även en sådan blir för stor för mitt akvarium

MVH Erika :)

ivanhoe81
0

denna fråga passar bättre inne på reptil iFokus men ja 120liter är allts för litet för en sköldpadda, jag har en av de minsta arterna av sköldpadda i ett 325liters akvarium (reeves kärrsköldpadda också kallad för 3kölsköldpadda)

hade du bott där jag bor så hade du bara kunnat åka till grannkommunen för där var det en axolotl senast som jag var där i en djuraffär

[dynamitella]
0

Nu i början är det absolut inte för litet för en liten pyttig sköldpadda. Men med rätt kost (som du under lag är skyldig att bidra med), så kommer de väldigt snabbt växa ur 120 liter.

Jag är ledsen att vara en partypooper, men tyvärr så ser det mörkt ut på reptilfronten :(

MrJLundin
0

Angående Axolotl så vet jag att det finns i ciklidhuset i Lerum. Var där idag nämligen. Men det beror väl på vart du bor.

Hoppas du hittar vad du söker

Mvh Johan

gickan87
0

Okej. Då får jag leta vidare efter någon amfibie istället :)

sallad
0

Klogrodor! Skaffa sådana :) Det finns dvärg och en större sort.

-Rasmus 🌈

gickan87
0

#5 Hade klogrodor under yngre år men hade sådan otur med dem så de bara dog för mig :(

[xhristoffer]
0

#6 här har du :) http://fisklista.akvarielagret.se/?query=axolotl&fish_list%5Bsupplier_id%5D=&commit=S%C3%B6k fråga din lokala affär vi tar t ex djurmagazinet om dom kan ta in såna åt dig :)