Några tips på fisk? :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har två stycken akvarium, ett på 120 l och ett på 240.
120 innehåller idag:
1 Kamphane
4 guppy
3 neontetra
4 glödbandstetra
2 kardinaltetra
1 liten scalare
1 ancistrus
240 innehåller:
11 sorgmanteltetra
1+3 kampfisk
1 scalarhane
2 malar av okänd sort
4 praktbotia
Det jag skulle vilja ha är några slöjstjärtar, de verkar bli så himla personliga och trevliga. Vet att de skitar ner väldigt mycket och att de kan ge sig på växterna.
Anledningen till att det är så få av varje sort av tetrorna (i 120 L) är för att deras kamrater dött ut av ålder, samtliga tertror i det karet är inköpta för ca 5 år sedan.
Funderar på att flytta in fiskarna från 120 till 240 men två kamphanar fungerar ju inte ihop, och slöjstjärtarna ger sig väl på hans fenor?
Annan kul fisk man skulle kunna ha i 240 litaren?
MVH Erika :)
unga scalarer är stimfiskar och vuxna är parfiskar, tänkte på att du bara hade en i varje kar :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vet det, den stora är en hane som lekt ihjäl 3 honor. Och den lille skulle vara en ersättare till senaste honan men det visdae sig att den inte växer mer för att den gått för länge i för litet akvarium.
MVH Erika :)
Okej. Jaha, kan de sluta växa då? Har precis fått hem tre stycken som gått i ett 80 liters akvarium, varav en av dom är otroligt liten.
Hört att fiskar ska kunna växa ikapp men det är säkert olika det där.
Men ja, två kamphanar ska du ju inte sätta ihop. Vad är det du funderar på? Att skaffa slöjjisar till 250l karet? :)
Personligen skulle jag ha slöjisar för sig själva ^_^ De är en fisk man anpassar karet efter dem- och de är ingen tropisk fisk även om de kan klara sig med trpiska fiskar i tropisk miljö. Degår hårt på växter- som dina andra fiskar uppsakttar att ha. osv osv. Stora och buffliga. Kräver mycket av filtret. Skaffa ett tredje kar? :> Ett ännu större dit du kastar över praktisarna och scalarerna osv. Så får slöjstjärtarna 240liters..
:D
Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com