Önskas fler artiklar!
Som rubriken lyder så önskar jag att det fanns lite fler artiklar här på akvariefisk.ifokus :) Vore kul om det kom några nya snart!
/ Emma
Jag tycker precis likadant! Vi som är nya på forumet skulle ju slippa ställa en massa idiotfrågor om det fanns lite fler artiklar. Kunskap verkar det ju inte vara brist på.
Exempel på bra ämnen:
Att starta upp ett akvarium
Guide till de vanligaste akvarieväxterna
Artiklar om olika fiskarter och om äpplen och räkor
Hur får man en bra vattenmiljö
Etc, etc, etc.
Ja precis! Även lite mer om odling och bra nybörjarfiskar vore bra! Skulle även vara intressant med en artikel om saltvattensakvarium - hur man startar det, sköter det m.m. Kanske också någon artikel om ovanliga akvariefiskar?
/ Emma
Intresseanmälningar av folk som kan och vill skriva artiklar är välkommet :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Jag kan skriva en om räkor om det skulle vara intressant :P
// Dodat :)
#4 Ja gör det, jag är intresserad av att lära mig mer :D
Allt är välkommet! Skriv ihop lite, gärna bilder om du har och skicka till Kerstin :) skriv gärna till henne att du börjar med detta :) minns inte om man kan lägga upp artiklar själv men kolla med Kerstin hur du kan göra :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Vill man skriva en artikel så går det bra att maila den till: kerstin71@live.se
Bifoga gärna bilder.. Så lägger jag upp artikeln och fixar till den 
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Okej, jag börjar snart ^^
Något speciellt ni vill ha med? :P
Tar lite standard, och kanske en mini-räkskicka guide ;)

#8 Du kan ju ta med så många räksorter du kan och berätta lite kortfattat om dem och även gärna skriva hur länge de olika räkorna är med rom innan de släpper den mm. mm. fast de kanske är självklart?;)
Ser fram emot fler artiklar;)

Okej :)
Självklart för mig, men inte för andra, klart det ska stå med :P

Och föresten, om någon har bild på olika räksorter och vill låna till artikeln, så säg till 
Skulle väl också kunna skriva någon artikel, men om vad?:)
Kan ju det mesta om kampfiskar. Så kan ju skriva lite om odling, info om dom etc.
Jonathan Lundin
Driver: www.bettasverige.n.nu
#12 Det tas tacksamt emot!

Ska jag skicka artikeln till mailadressen, där uppe?:)
Jonathan Lundin
Ja, det blir jättebra. Så fixar jag ihop den och lägger in bilder och sånt. Sen uppger jag dig som artikelförfattare. 

Har gjort lite på min, får väl fortsätta snart ^^
Putt
Har ju än så länge bara dykt upp En ny artikel sedan jag skrev detta inlägg, önskas fler!
/ Emma
Jag har ju faktiskt ett x antal fler artiklar om olika betta-arter :) Men folk kanske inte tycker det är så jätteskoj att bara läsa artiklar om fiskar från Betta släktet? :P
Sen har jag även en liten artikel om hur man bygger ett 100 tusen liters akvarium om någon är intresserad?
Sen har jag även mindre kunskap i tex räkor och channor, men kanske tillräckligt med kunskap för att skriva någon lite "halvdålig" artikel om arterna, om det finns intresse? :)
Jonathan Lundin
Bygga akvarium tar vi gärna en artikel om ; )

Okej, fast det är inte jag som har skrivit den (inte allt iallafall)
Utan det är en från Göteborg, men tror inte att han inte har nåt imot att jag lägger ut den här, då den är också rätt gammal 4 år så ;).
Jonathan Lundin

Jag har glömt bort min artikel :O
Får jobba lite med den när jag kommer hem ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
håller med #1 skulle gärna vilja se artiklar av dom försökag kimji kom med :)
saker som kanske verkar helt självklara att man redan kan om akvarium kanske inte är det. Så mycket information om starta akvarium och växter tkr ja :)
Artikel om växter är på väg! :) Blir även lite info CO2 och en väldig STOR nyhet i akvarieväxtvärlden kommer det även bli lite info med!
Om några har bilder att bidra med, så skicka dom via PM
Artiklar som finns om man vill ha är:
Betta Channoides (större artikel)
Betta Coccina (lite mindre artikel)
Betta Flax (lite mindre artikel)
Finns även en grundartikel om just Bettasläktet, den är dock rätt lång (Säkert 5 sidor så det kanske blir för långt?)
Jonathan Lundin
Skulle ev. kunna skriva ihop nån om l-malar, olika släkten osv. om intresse för det finns..
//GuUuLd,
-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties
Maila artiklarna till mig (kerstin71@live.se) så ska jag kolla om dom får plats eller inte. Jag förbehåller mig även rätten att ta bort/lägga till saker och bilder i artiklarna. Har någon annan skrivit artikeln vill jag att tillstånd från artikelförfattaren finns och skickas med. Bilder som bifogas måste vara egna eller med tillstånd från fotografen.
Jag skriver självklart upp författare till artikeln så alla vet vem som skrivit den 
// KerstinL

#25 Okej, ska se om jag hinner skicka några artiklar ikväll.
Men är det inte lättare att ge folk "artikelrättigheter" eller vad det heter?
Btw, har skickat ett PM till dig KerstinL :)
Jonathan Lundin
Man måste vara Medarbetare för att kunna lägga in artiklar och just nu har jag redan 4 st medarbetare 

Jaså? För jag har skrivit artiklar åt andra forum här och då behövde man vara skriva till sajtvärden för forumet och be om artikelrättigheter, man behövde inte vara Medarbetare.
4 st? Det var rätt många, varför är det så "segt" då?:) Menar skulle inte vinnaren i dendär tävligen läggas ut på forumet för typ 2-3 veckor sen? Jag har bara faktiskt sett två Medarbetare skrivit här 
Jonathan Lundin
Det är just nu segt på hela iFokus i stort sett, tror det bl a beror på det fina vädret och kanske oxå på iFokus sega server.. ; )
Jag ska kolla upp det där med artikelrättigheter, är inte så insatt i just det. Sen vill jag gärna ha lite koll oxå, det är jag som har ansvar för sajten och begås det några fel så faller det på mig.
Ang. tävlingen så vet jag inte vad som hände med skaparen.., jag skulle bara hjälpa till att starta igång den : (
Jag ska peta på mina Medarbetare och se till så dom "vaknar", dom finns ju där av en anledning. Men så länge indexet ser bra ut så känner jag ingen oro.

Grundartikel till växter: 90% klar, behöver bara några bilder på olika växter.
Ska vara klar senast: 10 Juni 2011
Småfiskar: 45% klar, ska fixa lite mer grundinfo och lite mer artfakta!
Ska vara klar senast: 12 Juni 2011
Jonathan Lundin
#30 Jag har endel växt bilder om det skulle behövas. Är det någon speciell art du söker bilder på? :)
putt :)
/ Emma
#31 Ja, skulle gärna vilja ha bilder :) Nää, inget spec. Lite lätta arter :)
Jonathan Lundin