Tubifex?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Någon som vet vart man kan få tag på detta levandefoder? Om någon här säljer så är jag väldigt intresserad av att köpa (eller hur man nu får tag på det)!
Djuraffärer kan få tag i det. Kom ihåg att allergi risken är rätt stor.
Tubifex återfinns också i starktnedsmutsande vatten. Så dom kan vara sjukdomframkallade.
Dock är det mycket bra för köttätade fiskar. Men det är bra att vara försiktigt med det och kolla så det inte är gråslemmigt.
Jonathan Lundin
Driver: www.bettasverige.n.nu
Jasså, är allergin illa eller hur förekommer den?
Men djuraffärerna borde väl ändå ta hem det från någon säker källa där risken är ganska liten att de bär med sig sjukdomar?
Hur illa är allergin är kan jag inte svara på med 100% säkerhet, då jag är inte så insatt. Men inte så illa. Det vanliga, rinnade näsa, iriterade ögon och dylikt kanske.
Hehe, japp. Det gör dom. Problemet är att det är ungeför lika dåligt vart man än hittar det om jag har förståt det rätt.
Jonathan Lundin
Driver: www.bettasverige.n.nu
Ja jag är inte allergis mot något så lite tubifex borde inte skada det heller.
Jag får väl fråga djuraffärerna vid mig eller försöka få tag på det privat, ser väl då om de är dåliga eller inte, borde det inte bara vara att tvätta dom några gånger för säkerhetsskull eller är det något invertes som sprider sjukdomar?