Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 2206 ggr
Niklas30
0

Ancistrus yngel :)

Upptäckte idag 10-12 Ancistrus yngel i mitt "Molly yngel kar" HAr ett 64liters kar där jag har mina Molly yngel, för att hålla rent går där två Ancistrus malar, dessa är tydligen herr o fru mal, för ett tag sen satte jag ner två grottor o en rot för att malarna inte inte verkade trivas med bara växter, simsalabim nu verkar de minsann trivas.

Har lagt mat till den stackars vaktande hanen har helt missat hela processen med att han vaktar o viftar in syrerikt vatten… Nu till min fråga behöver jag ge de små rackarna något? De verkar mumsa på roten o utsidan av grottorna, en rackare satt på rutan :)

De får algewafers tabletter i vanliga fall….

GuUuLd
0

De små behöver inget speciellt, fortsätt mata med algewaffers du för de små äter det de också.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Niklas30
0

Nice…får hoppas de överlever fick dra en nylonstrumpa över filtret, en liten rackare hade sugits in där…men den klara sig..

Karat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Är ancistrusar helt fredliga mot små yngel? Det är väl mycket alger i mina yngelkar… har inte vågat ha i någon större fisk alls där.

Hoppas det går bra med de små!

Simma lugnt!

Niklas30
0

De två ansictrusarna jag har har varit snälla mot yngeln i alla fall, snarare yngeln som har varit på malarna när de har velat äta ifred…