Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: foder
Läst 3565 ggr
klon
0

Kan Guppy äta räkmix?

Jag har blandat iordning en räkmix till cikliderna (som är i annat akvarium) främst bestående av ärtor och hela räkor. Min fråga är om jag kan ge guppisarna, fembandsbarberna och äppelsnäckorna också av denna räkmix, eller mår de inte bra av det? (Jag har lika mycket ärtor som hela räkor i mixen).

fiskargrabben
0

kanske inte hela räkor men om du kakar räkorna i småbitar så går det det har jag gjort i mitt akvarium =D

klon
0

Jag har kört räkor och ärtor i mixer lång, lång tid och sedan tillsatt lite spirulina och gelatin (och sedan in i frysen).

#1 vad har du för fisk som du gett räkorna till?Glad

Jag är orolig att det kanske kan bli knas i magen på guppisar, fembandsbarberna och snäckorna om jag ger detta, eller är det helt okej. Jag har inte haft akvarie i så många månader och har hittills givit två olika sorters flingor och även små frysta tärningar från djuraffären. Vågar jag även ge dem av min hemgjorda räkmix?Obestämd

fiskargrabben
0

gav mina guppys i typ 1 vecka  =D

Ehal
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Guppys kan äta räkmix. Äppelsnäckorna behöver du kanske inte medvetet mata med räkmix, men det är inga problem om de äter lite överbliven mix som fallit ner till botten. Nu räknar jag räkmix som 'godis', alltså inte varje dag dock.