Äldsta fisk?
Hur gammal är er äldsta fisk?
Min Farfar, en Prickig knorrmal - Agamyxis pectinifrons, har jag haft sen jag var 16, dvs vi firar 20-års jubileum tillsammans i år. Han var inget yngel när han köptes heller, men växte lite i alla fall.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Mina äldsta fiskar är mina sorgmantel tetror. Dom fick jag med när jag köpte ett begagnat kar och då sa ägaren att hon haft dom i 2 år jag har haft dom i 2 år nu och dom är fortfarande pigga och fulla med fart. Så 4+ är dom =)

hehe, har ju haft akvarium i knappt 1 år nu men min äldsta fisk är nog guppyhanen Leo, han har varit med om mycket detta lilla året jag har haft honom, när jag fick honom var han faktiskt yngel och nu är han snart 6 cm lång så tror det är han elr Malte min mal som är äldst…
Det är nog mina "stamfaders" corydoras ;) De har sett till att det blev fler, och sen ännu fler och nu igen ännu fler… Jag är inte säker på ålder, men dem är nog en 3-4 år.

mina fläckiga pansarmalar är 3 år nu….. 4 st har jag :) dom e sååå söta! men ngn som vet hur gamla dom kan bli? läste ngnstans att vanliga pansarmalar kan bli över 10 år….
men gud vad gamal din mal var!!

Inte min fisk men min morbror hade en pleco som han hade i 25 år
Tyvärr avled han för något år sedan.

#5 - wow! Jag hade nästan DÖTT om min mal blev så gammal och sen dog!

Min är en corydoras som blev 4-5 år :P
Men han lever inte längre :(
// Dodat :)
Min kinesiska gula algätare fyller 14 i år :)
Jag fick honom som yngel i mitt allra första akvarium (ett litet 30 liters med en Kampfisk vid namnet Sven). Jag döpte malen till HitochDit, efter ett tv-program med två strumpdockor som hette Hir och Dit.
Kan tillägga att jag var 6 år gammal.. :)
Haft mina guppies i nån månad :p
Min äldsta Ancistrus är nio ellet tio år gammal. Hade en mosaik Gurami som dog för ett par år sedan han var nio. När jag var liten hade vi några neontetror som blev väldigt gamla men jag minns inte riktigt hur gamla.
För ett tag sedan var jag väldigt orolig över vatten kvaliteten i mitt stora akvarium för mina kilfläcksrasporor bra dog och dog… Jag hade 27st och plötsligt var det bara nio kvar… Det tog ett tag innan jag plötsligt insåg att de äldre i stimmet var över åtta år gamla, det var ju därför de dog! De som är kvar är köpta ett par år senare. De har nu fått 20 nya små kompisar av samma art.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Snart 11 år är min äldsta mal, ancistusen Freddy.
min ca 14åriga Praktbotia =D
Min Red Tailed botia blev 16år <3
En av mina kampfiskar blev 7 år!:)
Jonathan Lundin
Driver: www.bettasverige.n.nu