Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sydamerikanska-ciklider
Läst 6926 ggr
xxmammaxx
0

blå ciklid yngel och ägg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Heej nu har vi fått en massa ägg och jag undrar när kan man byta akvarium på ynglena efter att kläckts?

alltså när jag flytta över dom till ett annat kar? någon som vet? dom hamnar då med andra ciklid arter som är fullvuxna.

TccT
0

Det är ju inte Blåciklid utan Jack Dempsey på bilden. Hur länge är väldigt svårt men får nog jobbigt om inte riktigt rejält akvarium ändå

xxmammaxx
0

okej såg det när jag googlade.. men när vi köpte dom stog det blå ciklid så det var ju det vi trodde att vi fick.. vi har två stora kar till här hemma så det är inte det som e problemet.. utan jag vill veta när jag kan sätta dem tillsamans med dom andra vi har utan att dom blir mat för att dom e för små.. för jag hde velat använda detta karet till andra fiskar…:)

Lindzen
0

Dom bör nog iallfall vara minst 5 cm om de andra fiskarna är stora.

Mvh Linda

Fotohemsida: www.lzfoto.weebly.com

Medarbetare på forumet www.kampfisk.se

fiskargrabben
0

#2 har oxå fått jack dempsey i tron att de va blåciklider men jag visste redan att de va j.dempey fast inte de som jobbade där :P

fiskargrabben
0

jack dempey klarar att vara med allt från nyckelhålsciklider till påfåglar när de är 10 cm =D

HeidiH
0

De bör väl vara så stora att de omöjligen går in i munnen på de vuxna fiskarna.. Annars kan de kanske bli mat..

fiskargrabben
0

J.D behöver inte vara så stora för de är snabba och agressiva =D

xxmammaxx
0

Okej.. tack då vet jag det.. Dålig stil av djurafären endå..

att måttena inte stämmer på det dom skriver är väll en sak men dom måste ju veta vad det är för fisk dom säljer. aja Får skylla oss själva att vi inte kolla upp det inan..

TccT
0

Nu behöver dom inte gå in i munnen för att bli problem. Risken för stryk och kanske ihjälslagna är nog större.

xxmammaxx
0

#9 jaha okej..