Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: förlossning-bb-barnkammare
Läst 2477 ggr
akvariet
0

"Odla" äppelsnäckor i separat akvarium?

hej, jag skulle vilja ha lite fler äppelsnäckor men på egen hand dvs att jag vill föda upp dem själv…

kan man flytta över snäckorna till ett separat akvarium? har ett på 17 liter som skulle kunna funka. Vad krävs för att man skall kunna göra detta? MÅSTE man ha filter, grus, värmare och växter? de skall ju isf bara vara där tills de har lekt sedan flyttar jag över dem till huvudakvariet igen.

Någon som vet?:)

har tesstat innan men så fort jag la ner dem i 17 litern så ryckte de på sig (typ som det gör när de andas luft från ytan) och det såg ut som om de höll på att kvävas eller någonting. Då blev jag helt förskräckt och "slängde" genast tillbaka dem i huvudakvariet igen..

Vad gjorde de igentligen när de "ryckte"?

akvariet
0

putt

KerstinL
0

Ingen aning vad dom hade för sig.. Tungan ute

Jag har mina i ett 17 liters just nu, mycket växter och inget filter. vattnet slutar ca 5 cm under locket så det finns plats för dom att lägga sina ägg. I morse när jag tände och matade så hade dom lagt en liiten kaka (deras första).. Skrattande

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

akvariet
0

okej… tack för svaret och grattis till kokongen:)

[Emma-Rhino]
0

Äppelsnäckor leker väldigt mkt. Varje dag typ, så att flytta över de till ett alvarie endast för detta endamål känns onödigt =) Äggen kommer att komma ändå.

De behöver inte ha pump. Växter och grus vet jag faktiskt inte. Men det är ju trevligare.

Aktiva snäckor som trivs är ju det man vill ha och i ett tomt akvarie kanske de inte skulle trivas?