Ägg/Rom vad kan det vara?
Hej jag har ett ny startat akvarie och har för tillfället bara sniglar(som kom med växter), äpple sniglar samt körsbärs räkor(hoppas jag de känns nämligen lite små)..
I morse hittade jag dock rom eller ägg i min Java mossa men så vitt jag vet så bär räkor på sin rom, och äppel sniglar lägger dessa på ytan?
Ska ta en bild om det går sen men vad jag kan se så är det något slaimight band typ som håller genomskinliga små kullor med en grön mitt..
Hej!
Du har helt rätt, äppelsnäckor lägger sin rom ovanför vattenytan gärna på täckglaset/lysrörslocket.
Körsbärsräkorna bär på sin rom.
Hoppas du kommer underfund med vad det kan vara, vore tråkigt med ohyresnäcks invasion.
Lycka till.
Camilla www.appelsnackor.webs.com
jag försökte ta en bild med både mobilen och min digital kamera men eftersom båda endast har auto fokus så fokuserade de på glaset vilket inte gav sådär bra resultat :(
Dock känns det som slime röret som ägger ligger i är större än alla ohyres snäcker jag har i dagens läge.. köpte nyss mossan som det sitter på så jag kan ju ha fått fisk ägg på köpet?
någon som har någon koll på hur lång tid det kan ta för dom att kläckas? har gått 3-4 dagar nu och de ser mer eller mindre lika dana ut…