Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2048 ggr
MiniAndMe
0

Yngel när man inte är hemma

Hejhej!

Jag ska passa min bästis fisk-yngel medans hon är borta 1 vecka eftersom hon inte kan ha dom i sin yngelkasse (det är en sådan med "galler" så de kan komma ut ur när de är så små). Och jag har 1 ganska stort yngel hemma, som ska få bo i hennes yngelkasse.

Men nu är det så att hon har 6 st jättesmå och 2 lite större, som inte kan vara tillsammans (för stor skillnad på storleken) och vi bestämde oss för att de minsta får vara i min nät-yngelkasse hos mig och de 2 andra i en burk. Men nu sa mamma helt plötsligt att vi skulle åka och campa i 2 nätter… Så vad ska jag göra av de ynglen i burken då? Klarar dom sig utan att man bytar vattnet så länge och utan mat? Jag tror de är runt 2 veckor, och de minsta typ 2 dagar…

Hon har bara en liten burk till dom, men jag har hittat en burk som var 1,5 L och en som är 2 Liter stor… Och är det någon fara för de som är runt 2 veckor att vara i en av dom burkarna då? Vi vill inte att dom ska dö ju!

akvariet
0

tja bäst är ju igentligen att släppa i dem i ett tätt planterat yngelkar eller ett stort vanligt kar med många gömställen…

hur stor storleksskillnad är det på ynglen? skiljer det flera cm eller bara några mm? sorter?

[aammE]
0

Jag har mina platysar i varierande storlek ihop, jag har ALDRIG haft någon som dött/blivit äten av andra yngel. Cool

MiniAndMe
0

#1 - bara väldigt lite….

Har inget yngelkar eller så heller…. :/

#2 - okej, men vi hade ett lite större svärdbäraryngel med typ 10 lite mindre och varje gång ett av de små försvan var det stora rund om magen…. x) Och hon jagade de små också hela tiden…