Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: sydamerikanska-ciklider
Läst 1676 ggr
MiniAndMe
0

små ciklider i mitt kar?

Hej!

Jag har ett 54 liters som är 1 månad gammalt nu… Jag har 2 pansarmalar, 2 små platys, 2 svärdbärare och 2 honungsguramis. Jag har tänkt köpa minst 1 Platy till och någon pansarmal också… Men jag har alltid velat ha en liten ciklid. Jag såg helt underbara dvärgciklider när jag var och handlade… Eller jag tror det var sådana i alla fall!

Men tror ni att jag skulle kunna ha ett par sådana och hur många ska man ha och är det något speciellt med dom man måste tänka på..? Annars hade jag tänkt mig 2 fjärilsciklider eller så… :) Jag tänker mest på guramisarna… Passar de ihopa utan bråk?

HeidiH
0

Har svårt att tro att de skulle funka i ett så litet kar. Gyramisar kan vara revirhävdnade, och cikliderna likaså. Skulle nog hålla mig till de arter du har och som su säger utöka med nån Platy till. 54 liter är inte särskilt mkt..

MiniAndMe
0

#1 - okej… synd… Fast jag har lixom bara 6 fiskar… ^^ 8 med malarna… just nu.

Ne jag vet, först tänkte jag köpa 96 liters men då hade jag inte haft råd med en enda fisk eller växt.. Och de större fiskarna är ju dyrare och så… typiskt säger jag bara! ^^) <3 Tack för svaret…

HeidiH
0

Jag är långt ifrån proffs.. Vad står det på artbeskrivningar på de du funderar över?