Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettallmänt
Läst 2072 ggr
gickan87
0

Tetra till 240 l

Letar efter en lite större tetra men ändå inte sådär jättstor. Ska ha stimmet i mitt 240 l som det bor skalare i just nu.

MVH Erika :)

Nooon2
0

Stor men liten ändå? Jag tänker att du inte vill ha en firre som en scalare kan få för sig att tugga på. Hm… då skulle jag kika efter något med hög rygg - dolkstocks är fina men kanske lite för stora? Kunde det gå men sorgmanteltetror? De har svarta "kjolar" när de är små men den blir grå se´n. Men de är blanka och fina och lugna fiskar. Jag har sett såná med liten slöjfena (inte så lång att den hindrade simmandet) De har rätt rejäla tänder men jag tror inte att de är fenbitare. Kolla vad andra säger om sorgmantel och scalare. Annars finns det ju röd och svart fantomtetra… men jag vet inte om de blir nog stora för att inte fresta en vuxen scalare. Hur vore det men ett gäng metallpansarmalar? …eller några bilbukar av lite större modell - Gasteropelecus sternicla?

HeidiH
0

Dolkstickstetra som sagt, eller rosentetra, finns oxå nåt som jag tror kallas vitfenad rosentetra, riktigt fin. Jag har några kongotetror, blir iof upåt en 8 cm, men riktigt fina, särskilt hanarna!

CaithSith
0

Kilfläcksrasboror är fina tycker jag..(visserligen ingen tetra men iallafall). Annars gillar jag fantomtetror.