Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettbutiker-föreningar-och-länkar
Läst 13745 ggr
emmej
1

Herkules zoo i Göteborg!

Herkules zoo har varit den bästa akvariebutiken på länge här i Göteborg, Men jag vill veta vad ni tycker!

Jag vill ha lite tips om nya butiker, men ändå bra!…

Är Herkules zoo bra eller dålig?

Finns det någon bättre?

Var finns den isf?

akvariet
0

va finns den, då måste jag sticka dit för jag är så trött att glo på akvarier som inte sköt odänkligt!

de zooaffärerna som jag har varit i är bara djurmagazinet och arkenzoo och sen var det någon jag var inne i när jag var i sthm med familjen men den kommer jag inte ihåg!:(

arkenzoo och djurmagazinet finns lite här och var… arkenzoobutiken som jag går till ligger i kungsbacka och djurmagazinet har jag ingen koll på var det ligger…:(

arkenzoobutiken i kungsbacka vinner guld för de har mycket finare akvarier än djurmagazinets men akrenzoos akvarium är änndå inte "perfekta"!

vet inte om du fick reda på något nytt och användbart av detta men jag skrev lite om vad jag tycker…

och föresten tack för tipset om Herkules zoo, jag hade ingen aning om att den fanns det måste jag kolla upp!

histronica
0

Ni borde ta er till Nol Tungan ute där finns det mycket firrar moch ägaren är kunnig som få!

Han har en hemsida också, www.ciklidhobby.com

men har som namnet antyder ändå - inte bara  ciklider utan fiskar av alla möjliga och omöjliga sorter…billiga stenar och rötter tycker jag han har också.

OCH tvärsemot vad alla säger om Hornbach, de sköts fint i Göteborg tycker jag. Renligt och fräscht. Mina botior kommer därifrån och de var i fin kondition när jag köpte dem och alla lever än :-) Har mycket tillbehör och en del växter också.

Herkules zoo ligger på Herkulesgatan om du googlar på det eller kolla deras hemsida där vägbeskrivning finns,

www.herkuleszoo.se

sophia007
0

Hur är zoomässan då?

histronica
0

Vet inte, ärligt talat. Jag har varit där 2 ggr och tittat men i jämförelse med de jag nämnt ovan så är zoomässan bra mycket dyrare.

Iallafall de sorterna jag tittade på :-)

emmej
0

Herkulesgatan, Väldigt nära Hjalmar Brantningsplatsen!

Dom har hur mycket fisk som helst och billigt också! :)

Det är sällan jag handlar någon annan stan!

Jag var på Nols Ciklidhobby idag! Hur mycket fisk som helst, trångt, varmt och ganska dyrt! Obestämd

Men han är kunnig när det gäller frågor om fiskar!

Zoomässan (Arkenzoo) i Kungsbacka, har väldigt mycket fisk!

Men är jätte dyrt… Har funnits död fisk i akvariumen när jag va där!..

Inget ställe jag åker till mer! Usch, hemsk affär!

Jag håller med om Hornhach, dom har jätte fina akvarium och fisken är mycket fin, men dom har också ganska dyra priser på fiskarna! Obestämd