Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1221 ggr
heffaklump
0

Fiskar i ett 180L-kar?

Hejsan!

Har fått et glad nyhet att jag ska få ett 180L kar i julklapp x) Blev inte så mycket till julklapp nu men… Jag tvingade det nästan ur dom för jag visste att dom skulle köpa satt det var lika bra att jag klämmde ur dom det så dom inte köpte fel osv :P

Men.. Går det att ha ca 3-4 skalares i ett 180 L kar? Jag tänkte lixom storleken på dom och det där så dom inte växer ut karet helt plötsligt.

akvariet
0

ja, det borde nog gå! för dom blir la typ ja 10cm långa och kanske 20 höga så det borde funka!Flört

Stephanie
0

Enligt Zoopet blir de ca 16cm långa, och kräver ett akvarium på minst 275 liter.

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

heffaklump
0

Ojdå… Vad går det då att ha för större fiskar i ett 180 L kar då? -_-

histronica
0

Vad sägs om de här?

http://www.google.se/search?hl=sv&source=hp&q=Melanotaenia+herbertaxelrodi+&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=&aq=null&oq=

fantastiskt vackra när de färgar ut! blir ca 10 cm Glad

4-5 stycken?

Stephanie
0

Jag ändrade rubriken, så att den visar vad tråden handlar om Glad

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

heffaklump
0

#4 Nja, sånna där fiskar faller mig inte alls i smaken allderles för färgglada och kommer abslout inte passa till min sk "naturliga" inredning. Hade hoppats på skalare eller duscus men discus har jag vetat sedan länge att det aldrig skulle gå i ett 180 L…

Gillar heller inte ciklider. Det går nästan inte att ha fina fiskar i rimliga kar tycker jag men jag kan ju flrstå att det är för fiskens bästa. Finns det inte någon sort av skalare som inte blir så stora? Det tar vell ett par år innan dom når den storleken också?

TccT
0

Scalarer och discus är ju ciklider. Finns mindre ciklider som till exempel kurvciklid som jag själv kommer att ha igen i ett akvarium som jag ordnar till nu. Det finns en hel hög med ciklider som inte blir stora.

heffaklump
0

Jaha, då tänkte jag mer på tex paletter eller dvärgciklider.