kakaduaciklidyngel!?
Upptäckte precis att vårt kakaduapar har fått yngel i vårt 450l sällskapsakvarie. Jag behöver hjälp med detta, för jag har ingen aning om vad jag kan göra för att några ska överleva. Ngn som har tips?
Niklas

nej har faktiskt ingen aning men fakum är att jag också behöver hjälp när det gäller yngel (guppy yngel)
ingen verkar vilja svara på detta men tessta att söka efter inlägg elr något sånt…
Dom är nog snart slut, ska jag flytta dem eller kan de klara sig?

du menar döda*? men har du någon balja elr något liknande iså fall ta lite vatten ifrån akvariet och häll i och sedan fånga upp ynglen om du inte har massa växter då behöver du nog inte göra detta!
Jag har massor av växter men många andra fiskar är väldigt intresserade trots att mamman och pappan jobbar frenetiskt. Om jag flyttar dem, vad ska jag ge dem att käka? Kan jag ha dem i en yngelkasse? Har ju ingen sådan nu, men får väl köpa en sådan i morgon om några har överlevt natten.

du kan ge dom finmalat flingfoder elr liknande
ja annars tycker jag att du ska ha dom i ett glasspaket elr något sådant( glöm inte att byta vatten regelbundet!
Har du plats för ett gäng ciklider till i ditt akvarium? Annars så skulle jag nog låta naturen ha sin gång. Blir det massa hanar som klarar sig så blir det en massa rivalitet så småningom. Vill man odla dvärgciklider så bör man nog ha dom i ett eget kar.. ; )
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Om du vill få dom att överleva kanske du ska testa ge dom nykläckt artemia :)
Jag har fortfarande en del plats i andra akvarier, men ska jag flytta hela familjen eller? Finns det chans att ngn överlever i mitt sällskapsakvarium?

Det beror ju helt på vad du har för fiskar där osv.