Ancistrusodling av misstag
Ok, jag är korkad. Har en hona, fick en hane i torsdags. Kan de redan hunnit ägga sig? Lyfte en rot och där var en massa ägg. Undrar även om de små kan överleva i ett kar med andra firrar, och om jag skrämt bort den stolte fadern nu?

dom kan ha lagt ägg…ja dom kan overleva fast du har andra fisk….fadern kommer tillbage igen ..lycka till med dom små.
Hur länge innan de kläcks? Jag som hade tänkt omplacera de två nu i veckan. Typiskt.

dom är klara på 5 dag…men du kan omplacera dom vuxna dom har gjort sit…rommen kan du lufta med en syresten o luftpump.

Och här kämpar man som tusan för att få sina malar att leka =) Men grattis iallfall=)
De får nog bo kvar ett tag till, så den stolte fadern får göra sitt.
Tyckte det var konstigt jag inte sett Brutus sedan han flyttade in i torsdags (följde med ett akvarium jag köpte), men han har visst varit upptagen med att uppvakta Oliver :)
Oliver (eh, honan) är albino, finns det chans bebbarna blir det då?

Men så spännande! et är bara att gratulera! Kanske får adoptera några av dig sen framöver då! ;)
#4 Jag har faktiskt lagt ut en skänkes-annons på turturduvorna, innan jag såg detta :p
Igår var Brutus och simmade utanför "grottan". Ska jag räkna med att alla yngel dött eftersom han inte vaktade?

nej det tror jag inte…men det kan va så att han tyckar dom kan klara sig själv nu…kolla rundt lite om du har ett stenparti skulle jag tror att dom små er där.
Dom har bara ett par rötter
Hur stora är ynglen? För jag ser ingenting…
om du har en ljus och en mörk så blir ungarna mörka eftersom att mörkt är dominant, men om din mörka har ljusa föräldrar så kan du få ljusa också ;)