Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettvilken-fisk
Läst 773 ggr
Amoz
0

Stor växskillnad på äppelsnäckor

Hur vanligt är det att två stycken äppelsnäckor växer så den ena nu är mer än tre gånger så stor? Båda är födda samtidigt vad jag vet och kom hit samtidigt, och de har växt från att de kom hit men den ena ser nästan fullvuxen ut och den andre är nog högst som en tia.
(ska försöka fixa en bild) något jag kan göra för att få den lilla att växa mer? Har tänk låta de börja röra sig i hela akvariumet nu (väntat pga den lilla) kan större utrymme göra så den växer mer?

MajaaR
0

så är det för mig också !

;o

sussa08
0

Alltså, eftersom att snäckor är så individuella så är det mycket vanligt att de växer olika… Har själv en snäcka sparad från min första kull som är fullvicen, medans de övriga jag har kvar som ska säljas bara är 1,5-2 cm stora…

Ger du dom utrymme kommer de växa mer, ja :) Mer mat så växer de mer/fortare

:)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Amoz
0

#1 Ser lite konstigt ut.

Maten dom får brukar jag få plocka bort så det räcker nog X'D ^^' ska dock få tag på spenat blad för det tyckte dom var hemskt gott (svårt med liten frys >.<)

Men nu har jag i allafall öppnat yngelboxen så de får själva ta sig ut, funderar mest på hur jag ska ge dom foder sen utan att mina glubska barber tar allt.
Men intressant att de växer så olika, men det beror inte på att den stora inte låter den lilla äta eller så? (har dock inte märkt något sånt)

sussa08
0

hehe nä tror knappast att en snäcka skulle hindra en annan snäcka att äta :)

Om du släpper ner en matbit precis innan du släcker eller så, eller kanse släpper det på ett "svåråtkomligt" ställe så får nog snäckorna i sig en hel del… fast du behöver inte oroa dig, det finns massor för dom att äta i karet :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Amoz
0

Jo, men just fodret funderar jag på, grönsakerna kommer de nog få tag i ^^