Ni som "avlar" snäckor ...
… kan inte ni berätta precis hur det går till från början till den dag snäckorna "flyttar hemmifrån"?
Upptäckte precis att det sitter en enorm mängd äppelbabysar på glasen, botten, växterna och till min stora fasa så sitter där 1 stor klase ägg och en lika stor som bara börjat kläckas (det är väl därifrån invasionen kommer).
De är ju hemskt söta de små vita liven men vad i hela friden ska jag göra med dem?
Hur tar jag hand om dem, hur fort växer de till säljbar storlek osv.
Snälla rara, kan ni som har koll berätta?
Susanne 
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Ja det börjar väl med en klase då efter parning, den sitter och "mognar" i allt emellan 1 och 6 veckor innan de kläcks!
När kakan är nylagd samt innan den kläcks är kakan mjuk och man kan då inte flytta eller ta bort den på något bra sett.. Men efter ett par dagar kan kan lätt klicka bort den från underlaget då den hårdnat!
Äppelsnäkor sköter sig själva i princip, du behöver inte göra nåt extra för att de ska klara sig bra. Vill du att de ska växa fort och få fina slak så kan du mata lite extra regelbundet!
Tror jag skulle säga att de är säljklara när deras skal blivi "stabilt" och de går att ta i utan att skalen spricker :) Gärna att de är uppe i kanske 5 mm eller mer :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Oj,oj. Det har kläckts över 100 st små vita och 1 gul.
Hur många kan det bli och överlever alla?
När ser man vilken färg det blir på dem?
Susanne 
Inget är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Bra tråd
vill oxå lära mig mer men man skulle kanske kunna lägga in nån bild i dom olika stadierna ?
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .
Alla överlever nog inte ;)
Det är olika när man ser färgen :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Glömmde säga att jag e lite förtjust i bilder
Medarbetare på Chinesecrested ifokus. What is it that love does to a woman? Without she only sleeps: with it alone, she lives .