Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 2510 ggr
Rafflan
1

Guppy + kampfisk + neontetror/kardinaltetror?

Jag har 1 Kampfisk och 2 äppel snäckor och tänkte skaffa mig ett litet gäng neontetror/kardinal tetror.
För dom borde funka ihop va?

Sen undrar jag hur stort akvarium som krävs för att man ska kunna ha Kampfisk med Guppy?

sophia007
0

Det funkar jättebra! :) Jag skulle rekommendera minst 40liter om du vill ha guppysar, kampfisken går bra i ett mindre.

heffaklump
0

Hade en kampisk hane som absout hatade alla fiskar som kom in i hans akvarium, spec gyppusarna då dom är färgglada och ser nästan ut som en annan liten kampis :P Men det gäller ju inte alla kampisar att dom är så ;) Vet inte om Guppy och tetror är fenbitare men har för mig att guppysar kan vara det… Men detbehöver ju inte heller vara så :P Har sett en en hel del slitna och rädda hanar på djuraffärer som varit i akvarium med tex mollysar och Platy.

Rafflan
0

#1 har tänkt mig ett 50-70 liters så ;)
ev ett 100 liters, beror på ;)

#2 Har haft min kampis med 2 Svärdbärare i ett 20 liters akvarium utan problem så han hatar inte andra fiskar. Han verkar ganska snäll ;)

sussa08
0

hm, jag tycker inte du ska ha den kombinationen om du inte har ett ganska stort kar, och stora ytor där fiskarna slipper se varandra, alltså mycket gömmor, växter mm…

Man vet aldrig hur kampfisken kommer att reagera! kan lika väl gå bra som gå dåligt lixom

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Rafflan
0

#4 menar du att jag inte ska ha min Kampfisk med några andra fiskar eller inte med just guppys?

Funkar kampfisken inte med neontetror/kardinaltetror heller?

Rafflan
0

*borttaget*

dubbelt

sussa08
0

man vet aldrig innan man testat men då måste man ha en backup-plan.. Dvs vad gör du om det inte funkar?

Hur stort kar hade du tänkt dig? Och hur många fiskar av var sort?

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Rafflan
0

#7 ska ju köpa ett 50-70-100 liters (beror lite på) och då ha dom i det och kommer då ha 2st 20 liters kar ifall att nått går fel ;)

Tänkt mig 1 Kampfisk, 5-10 neontetror/kardinal tetror och kanske 5 guppisar (vet ej hur många dom vill vara)

sussa08
0

För att ha alla de fiskarna i samma behövs minst 70 l :)

Rafflan
0

okey ;)