Räkor i yngelkar ?
Har ett 50L yngelkar med en del platy yngel och äppelsnäckor och undrar om några räkor skulle kunna passa in, de kan väll inte skada ynglen?
Vill ha lite mer städhjälp nu när algätarna är borta och undrar också vilken sorts räka som passar bäst till städningen?
Vill helst ha några färggranna som ser lite dekorativa ut i karet.
Nån som har förslag? :)
Yrrblossets Sällskapsmöss
Körsbärsräkor är fina och verkligen lyser upp, de är lätta att få ungar på också!
Vet inte vilka räkor som är bäst städare, men alla håller ju någorlunda rent :)
Crystal Red är också riktigt färggranna och fina!
Själv har jag nyligen införskaffat Gula räkor, snygg mot svart sand!
Finns ju massa olika men själv gillar jag mest dessa helfärgade räkor som Körsbären är :)
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Körsbärsräkor har jag funderat på (:
Får se hur det blir, det blir nog inte riktigt än men kan ju vara bra att börja planera lite.
Men räkorna kan väll inte skada Platy ynglen lr tvärtom?
Ne de rör inte levande fisk :) Men de äter död fisk
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Okej, är inte så haj på räkor :D
Tack för svaren !
hehe man lär sig med tiden :)
har nu köpt några crystal red räkor, ganska små de är ungefär 1 cm men dom kommer väll växa sig till ca, 3 cm?
dom verkar trivas i karet med ynglen och snäckorna, hoppas på att senare få lite bebis räkor ^^
tar gärna emot tips och liknande om räkorna (:
byter de förresten skal när dom växer?
tacksam för svar 

#6 Ja, de byter skal :)
Lånar tråden för att fråga om ungefär hur mycket en räka kostar? och om dem helst är flera eller bara en i ett akvarium? ^^

#8, fler är en fördel … kostar ungefär 25:- skulle jag tippa men det varierar klart kraftigt efter var man befinner sig.
helst ska man ha fler, jag köpte mina som kostade 45 kr/st, ganska dyrt men värt det, de är väldigt dekoratvia och städar bra :)
Kan man ha drystal red och Körsbärsräkor tillsammans? Kan de korsa sig med varandra eller är det olika arter?
Tror man kan ha dom tillsammans, lite info om crystal red, står vilka man inte ska ha tillsammans --> Här (:
tackar, tackar, jätte bra artikel ^.^

Jag betalade 310kr inklusive frakt för 25 stycken.