Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1368 ggr
JILE
0

Helrengöring av akvarium!!!

Jag undrar för jag har ett Lido 120 från Juwel. Undrar om man ska göra en helrengöring någon gång eller behövs inte det? Kan man köra på bara med vattenbyten?

kram Jile

dannydell
0

Du ska abolut inte göra någon helrengöring. Den enda gången man ska göra det är om man får jätteproblem med det. Använd en slamsugare och gör delavattensbyten varannan vecka så räcker det. Varför vill du göra en helrengöring?

Johan-
0

Jag har ett Juwel 112 som varit igång ett halvårsnart och jag har inget haft någoit behov av att tömma det, så länge man sköter delvattenbyte så ska det gå bra=)

JILE
0

#1 och #2 Tack för erat svar, jag har bara undrat för jag läste att 1 ggn per år ska man göra en helrengöring. Fast på zoo sa de att det inte behövdes.

Jag gör ju täta delvattenbyten och håller efter så då är det bara fortsätta så. Det lät ju skönt :-)

Kram Jile

Johan-
0

#3 det beror ju helt och hållet på hur du sköter ditt akvarium=) Men om du gör täta vattenbyte så ska det inte vara behövligt

JILE
0

#4 okitoki

TccT
0

Kan bara hålla med om att helrengöring inte brukar behövas. Har akvarium som varit igång flera år och har inga planer på rengöring.