En Praktbotiagrupp till.....
Hade turen att komma över en grupp med Praktbotior på totalt 9st idag.
Dom är mellan 15-18cm och kommer att försöka lekas.
Jag vet att exemplar ner till 12cm kan bli rombärare men det är ganska häftigt med en grupp med så pass stora exemplar.
För den som vill se riktigt stora kan åka till Akvarielagret, dom har ca:7st som är 25cm+ ( riktiga grisar ).
Men skynda på, dom ska tydligen senare till Fjärilshuset och då kan det bli svårt att se dom ordentligt.
Per/Haninge
Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.

kanon.. såg till om du ska ha hjälp, jag kan tömma 15 akvarie till dig om du vill.
Om du gör någon typ av "handpåläggning" på dom så blir det väl yngel direkt 
Har ganska säkert kommit på en "trigger" till som kanske gör dom leksugna, har genomfört två förändringar samtidigt med resultat av att dom "bufflar" ungefär som Koi och Guldfisk.
Från att varit helt skygga så kom förändringen redan efter ca:30-45 minuter efter att förändringen gjordes.
Tror att det behövs något mer men jag avvaktar med fler förändringar än så länge.
Jag hade turen att Sven var här och han såg vad som hände och just då så fick en hanne med sig den tjockaste honan in i ett rör.
Jag har för säkerhets skull filmat honan om jag skulle missa något för att kunna visa henne efteråt.
Per/Haninge
Per/Haninge
Våga trotsa det normala, det sätter nya normer.