hittade små yngel :)
Hej! idag på morgonen tog jag ut min guppyhona ut yngelboxen.. …hon hade inte ynglat.. senare på dagen ser jag att hon är jätte smal! och då hade hon fött! :/ och jag har ju slöjstjärtar så jag trodde att alla små sötingar hade blivit uppätna.. men!! när jag satt slöjstjärtarna i yngelboxen när jag skulle lyfta på olika saker för att se om det var några som hade klarat sig och när jag lyfte på mitt "träd" så hittade jag ett litet yngel^^ och sen när jag kollade lite nogrannare så hittade jag 5 till :P hihi så nu simmar dom i yngelkaret med platyyngel och ett lite större guppyyngel :)
värst vad mkt yngel du får då! :P hehe
alla mina, förutom dalmatinern är tjocka nu ^^ fast 2 blir galna av att vara i yngelboxen så dom hoppar ut -.- :P så undra om jag kommer få ha kvar nå yngel :P

haha aa! :P hihi okej ^^ men he ett lock tex. av kartong så hon inte kan hoppa ur? ;P
JAG GJORDE DET! Men gissa vart jag hittade henne sen! I akvariumet, (inte yngelboxen) Dock var det ett litet hål på locket, 2cm kanske.)

haha okej :P täck hela :P sånt har hänt mej också! ^^

Jag gjorde iordning ett akvarium och la ner min feta sebrafisk och alla hanar (då jag inte vet vilken som är hennes hane) och sen morgonen därpå när jag hade druckit mitt kaffe så va hon smal så jag flytta tillbaka henne och hanarna till deras vanliga kar, idag har jag ett litet stim med yngel 
#5 Oh, kul! 

ååh vad kuul! :D är zebrafisk lätt att odla? :)

Ja dom e jätteenkla!
jag har läst att dom ska ha 10-15cm bestånd med tät vegitation så jag köpte massvis med fina växter av kerstin! :) sen tog ja vatten från andra akvarium och gjorde iordning ett med alla växter i. har ingen pump eller nått alls utan växterna sköter syretillförseln! :) och ett par äppelsnäckor och ett gäng Körsbärsräkor sköter hygienen! en vecka efter ja startade det karet fick ja mina yngel… nu är de relativt synliga ^^ och mängden börjar bli uppskattningsbar!
Här finns info om dem!

oo vad kul! :) jag har funderat på sebrafisk för att dom ä så fina! och sånna här leopard plecho (stavas???) :) :D

menar du inte leopard danio? släkt med sebrafisk

hahahaha!! jaa det är klart jag menade leopard danio xD haha^^

hahahaha!! jaa det är klart jag menade leopard danio xD haha^^

hehe jag har sånna också, som ser rätt tjocka ut! men har ingenstans att lägga dom så dom kan yngla av sig, så dom får gå kvar! mata sebrafiskarna… :p

är sebrafiskarna och "leoparderna" ungefär samma fisk fasst annan art och färg? asså så dom kan gå tillsammans mm?

dom TOM parar sig med varandra, jag har läst att leopard danios är en framavlad art av sebrafisk.. de har exakt samma beteendemönster
Jag har båda sorterna gåendes i samma akvarium, dom går bra ihop för mig iallafall.

#15 haha jaha :P okej :D jag blir lite sugen på att skaffa! :)

#17 Ser tungt ut att gå och bära på all den rommen! 

Mvh Stephanie 

Haha, vi har whitepearl räkor och dom kan man se rakt igenom magen till rommen, om man tittar jätte noga kan man nästan se små, små ögon på rommen:P
Förra veckan så fick jag 21 platyyngel och ungefär i tisdags fick jag 29 yngel till, nu är det 50 yngel i mitt lilla yngelkar och det är jättesynd om dem, någon som vill ha några för deras skull? Alla föddes i "friheten" gissa om jag fick 'håva' :P

#18 haha ja men den kan fortfarande ta fart och försvinna som ett skott utan att sumpa ett enda ägg
det är rätt intressant o kolla på den, speciellt när den "luftar" sin rom!
#19 Synd bara att dom bär på rommen och ynglen i en evighet! Jag har läst om någonting mellan 20-30 dagar.. 
#20 I vilken del av sverige hushåller du?
Om man inte ahr ett yngelkar å upptäcker att man fått yngel… Vad kan man ta då för å rädda de små? Massa växter å hur ofta byter man vatten? Ska det vara sand i yngelburken-akvariet? Måste man ha ett speciellt yngelakvarie?
Man kan ha ett yngelkar som man sätter i sitt stora akvarium som flyter som är i plast, eller så kan man ha ett i nät som hänger på kanten + säkert fler alternativ. Jag tror inte att man bör ha sand i yngelkar som flyter, då det kanske kan sjunka då, inte heller i yngelkarsnät tror jag, men det är nog bra att ha många växter däri. Både för att det nog är bra att ha växter där i och för att de kanske behöver gömma sig för varnadra om de växer olika snabbt.
Rätta mig någon om jag är "ute och cyklar" på något sätt :)
Mina platysar får bäbisar snart<33 Längtar^^