Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: allmänt
Läst 1529 ggr
Cavia
0

Fyndat nytt akvarium

Åh vad jag är glad över dagens fynd! Hittade en annons på Blocket, om ett 100l till salu. Kollade vart det fanns och det visade sej att det var i grannbyn! Så nu har jag nyss hämtat det, och för 600:- fick jag akvarium med lysramp, aluminiumställning, Fluval 2 filter, doppvärmare, hävert, håv, lite mat, bakgrund och 10l grus! Snacka om fynd! Det var en tjej som var påväg att flytta hemifrån och föräldrarna ville bli av med det snabbt…

Nu får det stå tomt till vi flyttar om några veckor, så jag har lite tid över att funderar på vad jag kan fylla det med, förutom dom guppys och platys vi har idag…kan man ha scalarer tillsammans med ovanstående sorter måntro??

--------------------------------------------------------------------------

Allting har en mening här i livet......

Stephanie
0

Ja, det var ett fynd måste jag säga! Grattis Skrattande

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

JennyR
0

På Blocket kan man verkligen fynda :-)

För ett par veckor sedan hittade jag ett 220 l akvarium (Dala zooline) för 400:- Skrattande i like!!

Electron
0

#2 jag håller med dig! Nu finns det en annons på blocket med 2 akvarium i ca samma storlek som dina med ställning, dock utan några tillbehör, för 1000lappen… är väldigt sugen må jag säga!

Cappi
0

Verkligen ett  fynd, grattis.

Tyvärr så tror jag att 100 liter nog är för lågt för skalarer, de brukar vara runt 40 höga och firrarna blir ju nästan så stora.

Men du hinner ju tänka och leta i artbeskrivningarna efter något annat spännande.

ille
0

Jag fick ett 98,4l akvarium gratis, doppvärmare, pump, håv, snäckskal till dekoration + lite till ingick, men jag måste nog byta pumpen/filtret + doppvärmare (jag tror att de hör ihop) Och jag tänkte  köpa ett ganska dyrt ytterfilter som är lätt att sköta men det kostar ca 1400kr, lite dyrt men nästan värt det tycker jag, vad tycker ni?

(Jättesnygg möbel ingick också, det är ett "juwel" akvarium) XD