Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 5249 ggr
myhombrero
0

Baby boom

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För ett tag sedan la våra paletter ägg. Vi såg äggen kläckas men efter det så har vi inte sett skymten av några yngel. Vi antog att något ätit upp dom. Men icke, idag tog mamma och pappa dom små på en lite simtur.

Först trodde jag att mamma palett blivit knäpp för det såg ut som hon spottade grus på växterna. Men efter en närmre titt såg jag ju att det var hennes yngel som simmade runt.

Det är bland det sötaste jag har sett.

Elinormaggan
0

Va kul!:D de är så fina!!

//Elinor http://skimmelochskack.blogg.se/

niffen
0

Gosh så gulligt! Spännande att följa deras uppväxt, mer bilder - ofta! Skrattande

myhombrero
0

#1 Ja visst är dom. Fast jag vet inte vad jag ska göra om alla överlever.

sophia007
0

Men gullisarna då!!! Himmel så sött!

ille
0

Idag räknade jag mina yngel, det var 28st Glad

isla
0

Jättefina! Vi har också paletter, de är så vackra!

Tänk bara på att inte tvärsläcka akvarie och rum samtidigt, utan låt taket vara tänt en stund efter du släckt akvariet, så paletterna hinner samla ihop sina yngel och föra dem tillbaka til grottan. Trist om de skulle dö pga en sådan sak.

MajaaR
0

Palettciklider är så fina! Fast dom blir för stora för ett 54-liters va ? :(

myhombrero
0

#6 vi har 3 lysrör och alla släcks inte samtidigt pga växterna. Så nog har dom tid att samla ihop sina bebisar.

Fast en sak har jag funderat på hur vi ska lösa och det är maten. Vet inte alls hur jag ska göra för att dom ska få mat innan alla andra glupska fiskar snor den ifrån dom.

#7 Ja ett 54 L är för litet för så stora fiskar. Tycker jag iaf. Våra bor i ett 220L.

Lovizaa
0

naaaaaaaaw vad sööta!!!!!!

volvo-sport
0

halloj det där med maten till småttingar e ganska kul om du tar ett vanligt rör som man har till tex syrestenar m.m så blöter du upp lite skalad artemia i vatten å sen suger du upp det i röret sen för du ner röret till ynglen och blåser ut försiktigt …

på de sättet har jag fött upp både scalare yngel och paletter ….Skrattande

lycka till

Sloj-border
0

åå va fina!!! :D jag tror jag såg mamman idag när jag köpte posthornen! :D <3

myhombrero
0

#10 jag tänkte faktiskt den tanken idag. Jag matar mina kulor på det sättet.

Har du provat krill nångång? Funderade om det kunde vara något för dom små. Annars brukar artemia vara väldigt populärt bland småfiskarna.

isla
0

#10 Vi har en stor spruta och ger våra Jack Dempsey-yngel nykläckt artemia på samma sätt. Fungerar jättebra. De kommer som ett skott när de märker att man kommer med sprutan. Ibland sätter sambon sprutan uppe vid ytan, så "läcker" det ut några artemia i taget, så står ynglerna där och väntar på sin mat. Nästan som en nappflaska. :-D

Sloj-border
0

hihi vad gulligt! ^^

ariaam
0

grattisGlad

TerriZue
0

Oj, så söta de är! :D Grattis! :)

Seeing isn't believing, believing is seeing.

/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus

volvo-sport
0

mm men då tror jag att moina blir ett bättre foder när dom blir lite större nu är nog kläckt artemia lite förstort ….

skulle kunna tänka mig att cyklops skulle funkaSkrattande

idisen95
0

naww så söta<3

myhombrero
0

Lite uppdatring: Väldigt många lever fortfarande. Mamma och pappa tar dom på dagliga turer runt i akvariet och samlar ihop alla inför kvällen. Dom är mycket duktiga båda två.

sophia007
0

Vad spännande!!!

Sloj-border
0

naaww, vad gullit!! :D

Electron
0

Det vore intressant med en update! Flört

myhombrero
0

Tyvärr har det inte gått så bra, honan dog. Men ett yngel lever idag och mår bra.

Electron
0

Tråkigt att höra, ang. honan!

Hur stora e ynglen?

ariaam
0

Grattis, vad söta!!