En liten historia...
Det var en gång en mammasnigel och en pappasnigel som tyckte väääldigt mycket om varandra, De hade lite tråkigt om dagarna så de skaffade sig en ny kompis via en partnersida på nätet för att liva upp stämningen lite, och fart vart det minsan!
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Efter massa mys kände mammasnigel att det var nåt som inte var som vanligt, hon försvann under natten upp ur vattnet, och till snigelpappans förvåning så hade hon gått ner något i vikt, när han såg uppåt vart han så förvånad att han ramlade baklänges, han skulle bli pappa!!!!
Eller..?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Veckorna gisk och mammasnigel och pappasnigel väntade och väntade… De myste en hel del och fler kokonger började dyka upp på glaset ovanför vattnet, och så en dag…..
Så kom de efterlängtade bebisarna!
hahha kul :)
snälla gör det sussan :D
#6 kan göra det när jag har ork ;)
ok jag väntar otåligt 
Jag med :D
Haha det blir en annan dag ;)

jaa gör det!! :D och guu vad kul att dom har fått bebbar!! :D jag ska snart ha posthornsbebbar! :D hur lång tid tar det för äggen att kläckas hos äpplen och posthorn?
Oj, jag försöker få bort mina posthorn :P De blir så många så fort… Ehm, det är väl rätt olika hur lång tid äggen tar på sig… Min kaka tog kanske en månad på sig att kläckas :)

oj vad lång tid! :O :P ja men jag har inte så många posthorn än ;)
Det går fort sen ska du se :P Ja men det tar mellan 10 dagar och uppåt typ, det beror på förhållandena runt omkring :)

okej ;D

Vilken kul berättelse! *skrattar* Och söta snäckbarn!
Hehe man måste ju piffa till det :P

det var värkligen en rolig berättelse förästen!! :D
Tack ;P
Oh, just ja… Kent kommer bli adoptivpappa till några ungar har jag lovat XD
Hälsa på dina bebisar kent XD

haha oj! ^^
hm, jag menar det jag XD
Jag ska köpa snäckor när jag har bytt in min enda levande Praktbotia :/ XD Vilka är det som äter upp andra "skräpsniglar" ?
Åh, det kommer jag int på namnen på :( Jag har tre såna med :P Men tror et finns fler än en sorts snäcka som äter andra snäckor, är inte helt säker :)
Tror mina heter nåt med helenior >.< Men kan ha totalt fel :)
Helenor kanske :P
Menar du antome helena? Jag tror att de heter så, har hört talas om dem, hur ser de ut?
Googla, jag har ingen bild på mina :) De är randiga :)Blir inte stora alls… De äter alla snäckor, inte bara de små om de är många
vad menar du? Äter de stora snäckor också eller deras egna bebisar?
Ja, den snäckan äter nog sina ungar om den får :P Men äpplen gör inte det, inte på levande snäckor…
okej :/
Vilken gullig historia<33 :P

Lägger till att anentomen äter inte sina egna :D Det vet jag eftersom jag har en hel del själv. Däremot så kan dom äta stora äppelsnäckor om dom är fler. Dom samarbetar. Har hört rykten om att dom även skulle gå på bottenlevande fisk som vilar. Men det har aldrig hänt hos mig, då mina är i samma kar som 3 vuxna Ancistrus och flera yngel. Har sett att dom sniglar förbi mina malar när dom ligger still, men aldrig att dom varit på dom.
#36 tack för infon ^^ Bra att veta att de inte går på varandra :)
Äter de mina blåa äppelsniglar som jag fick av #37 dig? de har blivit ganska stora nu, men om de ska "få barn" Måste man ha som du har på bilden #1? Alltså att glaset går över kanten lite? så att det kan hänga där?
putt