Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 2119 ggr
Scilla
0

Hinna på ytan

Sedan igår har det blivit som en lite vitaktig hinna på ytan i mitt lekkar.
Någon som vet vad det kan bero på? Ska man försöka ta bort det?
Funderar på om det kan bero på övermatning eller så, har försökt mata försiktigt men det är ju bara två fiskar där i.

sussa08
0

Det blir så med stillastående vatten :) Inget farligt men inte så snyggt :P Jag tar bort det från mina kar, har även löst det så med ett av mina kar att jag har täckglas och doppvärme så vattnet är i cirkulatuin utan pump :)

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Scilla
0

Blev mest fundersam eftersom alla mina kar har stillastående vatten och denna hinna poppade upp så plötsligt. Det blir vitt på fingret om man samlar upp av hinnan med det.

sussa08
0

Men är detta kar mindre än de andra då? :P

Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08

Scilla
0

Det är lite mindre. De andra har också lite hinna, men inte alls på samma sätt och inte såhär "mjölkig". Fiskarna beter sig dock som vanligt och det är ingen nitrit i karet.

sussa08
0

Nej det är inge farligt men det är ju inte snyggt… Kan va att det är så litet då, gör du vattenbuten tillräckligt ofta? Behövs väl en gång i veckan på ett litet kar?

Scilla
0

Jag tänkt byta två gånger i veckan i detta kar, blir 20 % av vattnet per vecka. Men har precis stoppat i fiskar för första gången, ett par som jag hoppas ska leka. Innan dess har där bara bott några posthorn.

sussa08
0

Okej, ja testa det :)