Vad är det för små snäckbebisar?
Jag har små snäckbebisar i mina kar som inte ser ut som posthorn och inte riktigt som "kanelbullesnäckor" heller, men jag antar att det är någon ohyrevariant.
Det karantäristiska för dem är att ena sidan ser ut att vara helt platt. Någon som vet vad det kan vara?
Är de jättesmå och många? Har du några andra snäckor?
Dammsnäckor har lite halvavlångt med en liten skruv på sidan, är det såna du har?
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Dom är små och har varit ganska många. Jag har posthorn och äppelsnäckor men hittills har bara posthornen hunnit föröka sig och deras bebisar känner jag igen.
Dom är inte avlånga alls utan… tänk kanelbullesnäckor fast med en avkapad platt sida.
Ja det är nog dammsnäcka… :P
Ta alltid ut lyckan i förskott, för om det skiter sig så har du i alla fall varit glad fram till dess /sussa08
Okej, får försöka utrota dom då… Har inte sett några bli större dock utan bara pyttepytte.
För mig var de rätt lätta att få bort, har svårare med posthornen :P
Hur gjorde du då?
Rensade bara, plockade bort allt jag såg :P