vad gör jag nu? (yngel)
Har haft mina platyyngel i två olika plastbaljor i lite mer än en månad nu och nu har det uppstått små vita partiklar i baljorna. Vattnet luktar även lite "ruttet". Byter vatten varje dag och har i lite kavamossa i baljorna. Skulle kunna släppa i småttingarna i mitt 54 liters men då måste jag flytta på kamphanen som bor där, och han går inte ihop med praktbotiorna som går i det andra karet..
MVH Erika :)
kan du inte säta dom i karet med dom andra platysarna då? du skulle antingen kunna tytta byljorna eller ta o spara litte av vattnet när du ska göra rent i en balja o san göra grundligt rent o sen häller du tillbacka dett när du är färdig:
jag är väldigt dålig på att förklara när jag skriver men hoppas att du fattar. lycka till :)

Frågan är ju om inte kampfiskhanen tar ynglen för mig… De är väl ½ cm långa och 3-4 mm breda nu..
Ska ha storbyte i de två akvariumen imorgon, kan ju ta deras vatten och hälla i yngelakvariumen. Smart :)
men är dom inte store än mina nyfödda som jag fick idag är ungefär så stora. ;) ja det kan du göra smart ide 

Vet inte, är svårt att se genom plastlådan.
Har också nyfödda yngel i ena akvariet :) Fast dem får gå kvar och bli fiskmat, har ingen plats för dem med.
ja det är synd när men fåe för många men resten va fiskarna blir ju glada i alla fal

Det är väldigt svårt att hålla bra kvalitet på vattnet i små baljor.. Byt ofta (varje dag 10%) och ta vatten ifrån det stora karet.
Själv så har jag ett 100L med ancistrusmalar 3 vuxna, 1 hane och 2 honor plus en massa malyngel. Där byter jag ca 10% dagligen.
du kan ha en snigel i yngelkaret och en maksin som gör bubbloer karnske …???
Jag skulle flytta kampfisken till plastbyttan (tillfälligt alltså).., eftersom han är labyrintfisk så är det inte så noga med syresättning. Har man dessutom i ett par flytväxter så renar dom vattnet.
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu