Hjälp! Sjukdom! :O
Hjälp! Det har kommit nån mystisk sjukdom i mitt avkvarium!? En neon tetra är aldeles upp svullen och ser ut att ha "riv sår" på sig! Ska försöka få en bild på det men får se!
Ska försöka beskriva problemet:
Fisken är:
* Upp svullen nästa dubbelt så tjock/stor
* Den är väldigt bleck ungefär som när man tänder på morgonen och dom har "tappat färgen"
* Fisken verkar vara slö och vill helst hålla sig i ett hörn
* Den ser nästan ut som att har röda rivsår på sig och nån vitt rand på under sidan av den. Randen är små prickar i rad (inte vitaprick)
Tyvär ingen bild! Kommer inte ge nån ledtråd tyvär! För otydligt!

Hoppas jag får MYCKET HJÄLP // Danelius
Om den har rivsår så har den säkert kliat sig mot någon sten eller mot botten.Mitt råd är att ta ur fisken och avliva den så den slipper lida.. håll sedan koll på resten av fiskarna så inte fler blir sjuka..
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Min Kampfisk dog igår och en neontetra idag.
Jag har pillat med pumpen 3 ggr, för att få den att funka bättre och igår fann jag ett dolt filter, inne i själva kulan som var helt tilltäppt, jag hade inte en aaaaning om att den fanns, överhuvudtaget.
Så gjorde jag vattenbyte idag och när ALLT var klart så fann jag äntligen orsaken till min mystiska fiskdöd……
termometern var spräckt, trasig och vatten hade gått in i den…..så DET var den mystiska anledningen, suck vad skönt att få en förklaring, jag som sköter allt så bra, tyckte jag…
#2 Tråkigt, men alltid skönt på något sätt när man vet vad som är orsaken.

Det konstiga är bara att den har sår på båda sidor… Och dom är likadana på sidorna… Men antar väl att det är sår då…