Man kan ju aldrig säga exakt på dagen. Men jag skulle absolut lägga henne i en yngelbur med lite växter i redan nu. Hon ser väldigt tjock ut. :)
Jo mager är hon ju långt ifrån.. skall fixa yngelkaret på direkten.!
Mina platyhonor är också grymt tjocka, men dom har "inget svart i rumpan" alltså ägg som jag kan se, så dom är nog bara grymt över viktiga :P Ska försöka fota någon dag.
#4: "gravidfläcken" syns inte på alla, men den har levandefödare jämt ändå, inte bara när de är dräktiga. En liten yngelhona kan ha den fläcken, det betyder inte att hon kommer få bebisar just då. Det har blivit ett missförstånd runt den där s.k Gravidfläcken.
Så dina platys kan visst vara dräktiga. ;)

Dom här ynglen är ju gula och det syns ju. är det andra en svärdbärar hona på bilden? Tycker dom ser höggravida ut båda.
Jag tycker också att alla fiskar på bild nummer 1 ser tjocka ut.. Lyllos dig Skatvinge :) Det är ju så kul att få yngel =)
#7 ingen Svärdbärare här inte bara platysar och 2 kampfiskhonor ^^
#8 Det är nästan så att jag tror att de bara är tjocka för den rostfärgade är nämligen en hane..

Ja då är det en tjock platyhane, en riktigt glupsk en ;)
Förra månaden trodde ja att hon var dräktig men det verkade inte så eftersom d kom inga bebisar utan hon var väl helt enkelt tjock, för ja provade nämligen att dra ned på fodret för att se om hon bara hade frossat eller ej eftersom alla fiskarna var lite mulliga :P Men iaf, nu tror jag att det faktiskt är dax, men hade fel förra gången så det är väl bara att vänta o se. Hör av mig om d blir några ^^
Kul!! Grattis!!
Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu