Akvarium iFokus

Akvarium

Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 4060 ggr
[Katteeen]
0

Nya fiskar!! =D [Bilder!]

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag skaffat lite mer fisk.. 3 mussepigg-platys och 3 ballong mollys blev det. =)   Lite info:

Platysarna:
1 vit-orange-svart mp, hane.
1 vit-orange-svart mp, hona.
1 orange-svart mp, hona [Denna fisk är ENORM, jag ska lägga ut bilder på henne men man uppfattar inte hennes storlek. Hon är tusen gånger större än resten av fiskarna, inte bara yngel på G… Utan hela hon är ENORM].

Ballong mollysarna:
1 helvit (hans stora fenor glänser i blått) hane.
1 svartvit (lite saffran också) hona.
1 helsvart hona.

Ni får ursäkta att bilderna är mörka och dåliga, men blixten funkade inte =/

En bild på ballong molly-hanen. =)

[Katteeen]
0

En på jätteplatyn, men som sagt, man ser inte riktigt hur enorm hon är…

[Katteeen]
0

En till på "Big Mama" ^^ Och lite av en av de vit-orange-svarta också.. :)

[Katteeen]
0

Molly-hanen och hans ena fru ^^ den svart-vita (med lite saffran-stänk)

[Katteeen]
0

Oj just ja! Jag köpte lite pistia också, tog inte så många eftersom de sprider sig som ogräs tydligen :P

[Katteeen]
0

Så var det slut på bilder för idag, kunde inte få någon bra bild på den svarta molly-honan.. Men det kommer väl ;)

Har satt in Big Mama i en yngelbur för helgen (är hos pappa), vill inte riskera att hon föder hela lasset i akvariet.. Hoppas att hon inte hoppar ur bara… ;)

SofiaBlomberg
0

Snygga fiskar =)

Har fått hem lite ciklider själv, men det är ingen idé att knäppa kort då akvariet är så hemskt grumligt.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Faxlin
0

Vad fina fiskar du införskaffat.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Katteeen]
0

Tack till er båda! =)

[Katteeen]
0

Putteliputt ;P

[Katteeen]
0

Ska lägga in fler bilder nu! =) Håller på att ladda in i datorn..

[Katteeen]
0

Molly hanen..

RoSa-RoSeN
0

Har honan fått dom små än? :)

[Katteeen]
0

#12: Nope, hon är i yngelburen nu.. Hoppas att de kommer snart ;)

Den svarta molly-honan

[Katteeen]
0

De vit-orange-svarta platysarna….

[Katteeen]
0

Big mama.

[Katteeen]
0

Molly-hanen igen.

[Katteeen]
0

Lite blandat.. Här ser man saffranstänken på ena molly-honan.

RoSa-RoSeN
0

#15 =O Jag trodde inte att hon var sådär FET! :O Det lät mindre när du sa de!

[Katteeen]
0

Dålig bild, men ni kanske kan se hur bred hon är?

[Katteeen]
0

Sista bilden. Big Mama snett uppifrån, det var lite svårt att få en bild rakt uppifrån…

[Katteeen]
0

#18: Jag sa ju att hon var stor, men du ville inte tro mig ju! =P

[Katteeen]
0

Sådär ja, nu är det bara att vänta på Big Maman yngel.. Jag gissar på att hon får runt 100 stycken =P   Vad tror ni? =)

RoSa-RoSeN
0

#22 Över 100 iaf tror jag!!! :O

[Katteeen]
0

#23: Mmm.. Fast det beror ju lite på om ynglena är stora och några, eller om de är små och jättemånga också.. Men det märks väl =P

RoSa-RoSeN
0

#24 Ja ;)

KerstinL
0

Ett litet tips.. pröva att stänga av blixten när du fotograferar, jag har börjat med det när jag fotar akvarier för det blir alltid en lysande "blixtfläck" på alla bilder.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[Katteeen]
0

#26: Jo, jag vet.. =/ Men när jag stänger av blixten blir bilderna jättemörka, det är inte heller så kul, för då ser man ju inget =P

[Katteeen]
0

Nu har platyn börjat föda! =D 9 stycken har hon fått hittills! =) Alla yngel är pyttesmå och oranga. :)

[Katteeen]
0

Kollade nu igen, 15 stycken små oranga yngel fanns där. =)

[Katteeen]
0

Nu har hon fått 23 stycken! =D Och magen har inte minskat det minsta =)

KerstinL
0

Hehe, jag har varit med om en kull på 60 yngel så man vet aldrig.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[Katteeen]
0

25 st…. Det går framåt! =)

#31: Var det med en Platy? Växer de långsamt eller snabbt? =)

[Katteeen]
0

26 st. Detta var en lurig hona, när jag sitter och tittar på henne så vägrar hon släppa yngel, men nästa gång jag kollar till henne har hon släppt flera än vad som fanns där sist.. Hon kanske är blyg..? =P

[Katteeen]
0

28 stycken.. Som sagt, lurig hona.

[Katteeen]
0

De är fortfarnade 28 stycken, jag har suttit och spanat på henne nu ett bra tag men hon ville inte yngla när jag satt där.. Nu när jag sitter vid datorn kommer hon säkert klämma ur sig ett par stycken igen =P

[Katteeen]
0

Sa ju det! =P Nu har hon fött ca 40 stycken! =)

[Katteeen]
0

43 stycken är de nu, och hon ser inte klar ut på långa vägar! =) Jag har hittat ett enda outvecklat yngel (räknade inte med det), men förutom det så verkar de vara friska allihopa :)

[Katteeen]
0

52 (!) stycken!! =D Gud vad kul det här är! =)

[Katteeen]
0

55 stycken! ;) Undrar vart detta kommer sluta…? :P

[Katteeen]
0

Öhum, jag gick ut i ca en timme, och nu är de så många så jag inte ens kan försöka mig på att räkna dem.. =P Men jag ska ta ett och ett sedan när jag koppar över dem till yngelakvariet, då får ni veta hur många det blev till slut.. Det känns iaf som att antalet yngel har passerat hundra ;)

Det är ju så svårt att knäppa kort på dem, men jag försökte iallafall.. Man ser ju inte hur sjuuukt många de är, men det är ändå en bild! =)

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=6ac6fd8e-2886-443d-a44a-68f6a5c97683&Filename=johannas 001.jpg)

[Katteeen]
0

En till dålig bild (som alla andra mina akvarie-bilder =P)… Som sagt, man ser inte alls hur många de är, det ser faktiskt jättelite ut på bilden…

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=267b3870-a308-4ef1-8e59-5b8640ac9fdd&Filename=johannas 002.jpg)

LenoreH
0

Hur funkar det där? Ser ju ut som den stora är ovan vatten….

[Katteeen]
0

#42: Det är hon inte! =P Hon är under vatten hon med ;) Honan är ovanför, under henne finns ett "galler" eller "avskilljare" eller vad man ska säga.. När honan föder ett yngel simmar ynglet (nästan alltid på en gång) genom gallret och ner till den nedre delen av yngelburen, där är ynglena säkra från mammans hungriga mun ;)

Nu har jag räknat dem för övigt.. 116 yngel blev slutsatsen! =) Herregud, jag kan inte fatta att det blev så himla många! ;O Hoppas att så många som möjligt överlever… :)

LenoreH
0

Förstod att det var så, därav undran GladBerätta mer! Hur det funkar med detta yngelgaller, vilka fiskar det passar med etc…

[Katteeen]
0

#44: Vilka fiskar de passar för…? Jaa, levandefödare ska det ju vara… Sen storleken.. Det beror ju på hur stor yngelburen är, är den på tok för liten för fisken i fråga så är det ju inte så bra att sätta in fisken däri. Jag kanske missuppfattade din fråga, men man känner bäst själv vad som är lämpligt att sätta in i en yngelbur ;)

Faxlin
0

Ohh, vad häftigt med så många yngel. Grattis till en fantastisk tillökning.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

[Katteeen]
0

#46: Man tackar =)

Hopi
0

Men jösses vad många yngel!!! Hur har det gått med dom??? Glad

[Katteeen]
0

#48: Det har gått jättebra! =) Jag tror nästan alla har överlevt, sen har samma tjockis-hona fött 4-5 yngel till så nu har jag runt 120 platy-yngel :)