Akvarium iFokus

Akvarium

Etikett: malar
Läst 1112 ggr
peaches
0

Vad har hänt med malen?

Jag har(eller hade) två stycken mindre skäggmunsmalar. En av dem är nu troligen död, men det finns absolut inget spår av den. Är det så att den kan ha dött i helgen och att de andra har ätit upp honom eller något sådant. Jag har ingen aning hur den bara kan försvinna från akvariet. Även om den har dött borde det väl finnas något spår? Någon som vet?

SofiaBlomberg
0

Den kan inte ha hoppat ur akvariet?

När min ena mal dog så fanns det skelett kvar av den, dom var snabba att äta upp den.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Faxlin
0

Exakt här har detta hänt också. Dock inte med malar. Men i alla fall.
Det kan också vara så att den ligger under en sten/rot/eller andra inventarier i akvariet. Håll ögonen öppna det brukar dyka upp rester av dem till slut.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

peaches
0

Jag hoppas verkligen det. I går trodde jag den bara låg i krukan som jag ställt i akvariet åt dem, men såg den inte idag heller när jag rengjorde och då brukar båda mina malar festa på det som kommer upp. Kan det vara att den har haft med sig någon sjukdom i från affären eller något? För så som jag har hört ska de vara tåliga.

KerstinL
0

Ja du, svårt att veta.. antingen är den jätteduktig på att gömma sig eller oxå har den blivit mat. Det har hänt mig flera ggr att fiskar försvunnit utan spår.. ; )

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

Faxlin
0

Här ryker Sannas tetror på löpande band. Och jag ser aldrig röken av dem sedan. Det är liksom bara färre tetror i akvariet.

Audiatur et altera pars

Morrhoppan
0

Ha, kom att tänka på min sons fritidsfröken. Hon berättade för ett tag sedan att de hade förut ett akvarium i klassrummet. Det innehöll några Svärdbärare och en stor mal. Till slut, när alla fiskarna hade dött, så bestämde de sig för att tömma akvariet. Hon hällde ut vattnet, och sedan blev det sommarlov. I augusti, när skolan började igen, skulle hon hälla ut sanden och rörde runt med handen, och hittade malen längst ner, levande! Efter två månader utan vatten!

KerstinL
0

dom är otroliga.. räckte med fukten i sanden och det lilla vatten som samlats i botten!!

Kolla gärna in våran hemsida http://www.diamantens.cybersite.nu

Cool

[Katteeen]
0

#6: Haha, vilken överlevare! =)

Faxlin
0

#6: Ohh, vilket dåligt samvete jag skulle haft.

Audiatur et altera pars

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.