Annons:
Etiketterallmäntberättelser-bilder-bildtrådarakvarium-och-fiskar
Läst 31 ggr
fluffis
2023-09-03, 21:29

fluffis akvarier 2

Eftersom jag har gjort om en del här hemma så passar det bra att börja på ny tråd.

Den gamla finns här
https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1547708/fluffis-akvarier

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
  • Redigerat 2023-09-03, 21:31 av fluffis
Annons:
fluffis
2023-09-03, 21:33

De akvarier som nu finns hos mig är:

• 30 l räkor och moskitorasbora
  • 84 l blandat
  • 325 l blandat
fluffis
2023-09-03, 21:35
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Sydamerikaakvariet blev jag aldrig nöjd med och till slut så plockade jag ner det. Det har gjort att det är lite väl många fiskar i 325-litersakvariet men jag har börjat byta ut vattnet mot vatten med lägre pH så det verkar gå bra ändå. Såhär ser 325-literskvariet ut.

fluffis
2023-09-03, 21:40
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Torpedbarben är en favorit (mååånga favoriter finns det förstås 😁).

Jag har en hel del sebrasnäckor och red onion kvar, vissar har jag haft sen 2019 så det är ju ett tag faktiskt.

Delphaxpansarmalen är en av mina senaste fiskar och jag tycker de är megasöta. I gänget finns det en som är extra mörk som ett streck över "manen" och den tycker jag är extra fin men såklart stack den när jag kom med kameran 😄

fluffis
2023-09-03, 21:45
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

När det är dags för motionssimning så är det torpedbarberna, de siamesiska algätarna samt de små små otocinklusarna som är med i träningsgruppen. Det ser så roligt ut med två likstora arter och så den tredje som är väsentligt mycket mindre 😀

Fantomtetrorna, citrontetrorna och minortetrorna sitter mer och tittar på, från läktaren liksom 😁

fluffis
2023-09-03, 22:05

Här har vi förresten den rackaren, en Otocinclus negro. Har bara en kvar och här lyckades jag få en bild vid överflytten från det nerlagda sydamerikaakvariet till 84-litersakvariet. Den är olika de andra jag har som är macrospilatus och affinis.

Draknästets_Reptiler
2023-09-04, 08:35

Torpederna är otroligt vackra och har ett väldigt intressant beteendemönster 😊

#5: Vilken snygg 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: