Annons:
Etiketterancistrusleklekparnano
Läst 74 ggr
P
2022-11-13, 19:39

Lekakvarium för ancistrus

Hej! Kan man få ett lekpar Ancistrus att leka i ett nano på 57l vet att det är rätt lite men hört många som ställt iordning ett nano med lite lekställen, och vips 20 små söta yngel. Hur gör man?

/Pascal20
Att leva med djur är roligare än att leva utan djur
Instagram: @aquarium.world_

Annons:
Nephi
2022-11-13, 19:58

Nej! Absolut inte två fullvuxna Ancistrus i så litet! Risken är att de kommer slå ihjäl varandra.
Vill man föda upp yngel i eget akvarium så låter man föräldrarna leka i vanliga akvariumet och flyttar sen grottan (fylld med vatten, pappa och nykläckta yngel, inte ägg) till eget akvarium. När dem små sen är frisimmande så håvar man tillbaka den vuxna till ordinarie akvarium

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

[EM_L]
2022-11-13, 19:59

Man börjar bli nyfiken på varför du ska ha dina Ancistrus att leka så snabbt som möjligt när det inte är ens säkert på att de överhuvudtaget kommer att göra det 😅 Dessutom ska de vuxna ha 80 liter var minst. Vart inte ditt alldeles för litet för två?

P
2022-11-14, 07:44

#2: Va, nej? Hurså? Mitt akvarium är rätt. Jag har inte skrivit att mitt akvarium är så litet. Jag behöver inte få dom att leka nu nu men jag får väldigt har tips för att använda i framtiden OCH nu.

/Pascal20

P
2022-11-14, 07:45

#1: Ok! Tack. Då vet jag. 😁

/Pascal20

Draknästets_Reptiler
2022-11-14, 10:58

#0: Håller med övriga i tråden. Du kan absolut inte sätta ihop två fullvuxna i 54 liter.

Har du tillräckligt stort akvarium och tillräckligt med malgrottor och växter så kommer de att leka om de vill det, men det är inte ens säkert att de kommer leka oavsett om du har bra förhållanden eller inte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

P
2022-11-14, 12:05

#5: ok tack!

/Pascal20

Annons:
Upp till toppen
Annons: