Annons:
Etikettfullproppat
Läst 81 ggr
S
2022-11-08, 19:59

För mycket fiskar?

Hej! Har nu hört att jag har lite för mycket fiskar i mitt 112 l. Jag tror jag har 28-29 fiskar. Problemet är att jag gillar alla! Förstår att jag måste bli av med nån. Men jag älskar verkligen alla. Hur skulle jag kunna göra? Måste jag göra av mig med fiskarna eller det går att ha det såhär?

Annons:
[Tismon]
2022-11-08, 20:01

Du kan alltid starta upp ett till akvarium om du vill behålla alla.

Nephi
2022-11-08, 20:05

#0: ett till akvarium eller byta till ett större 😉

Jag har 3 akvarium för att kunna ha lite olika fiskar och räkor som annars inte går ihop. 240L, 120L och ett 60L

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Draknästets_Reptiler
2022-11-09, 11:26

Som övriga skriver. Köp ett till akvarium eller köp ett större 🙂

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

S
2022-11-09, 18:12

#3: Håller med! Problemet är att vi är en familj med inte så mycket plats hemma. Men annars hade det varit min dröm! Tror tyvärr bara inte familjen går med på det.

Nephi
2022-11-09, 18:27

Då får man för fiskarnas välfärd se till sina begränsningar och anpassa så fiskarna får ett så bra liv som möjligt i det man kan erbjuda.

Jag bor i en 2a med både hund och katt men har ändå lyckats fixa plats för 3 akvarium, klöspelare, kattlåda och bäddar. Visst bor jag själv, men har möblerat om ett antal gånger för att få in det jag vill ha.

Skulle du vilja bo i en liten lägenhet full av folk som inte städar efter sig? Däremot så har ni ett städbolag som kommer varannan vecka, men det gör inte så stor skillnad för det är skitigt igen några dagar senare. Har du en stor lägenhet och någon enstaka rumskompis som inte städar så märks det inte alls like mycket. Speciellt inte när städbolaget ändå kommer regelbundet.

(Jag vet att det kanske inte är den bästa jämförelsen men ändå)

• Redigerat 2022-11-09, 18:35 av Nephi
S
2022-11-09, 18:31

#5: Ha, jag förstår. Ska försöka bli av med nån. Men ynglena kommer ju om, och om igen. Redan TIO yngel I yngelakvariet.

Annons:
Nephi
2022-11-09, 18:35

#6: Rekomenderar fiskakuten på facebook :)

S
2022-11-09, 19:39

#7: Ok tack!

S
2022-11-09, 19:41

Hej! Har en fråga, tänkte köpa in en liten Ancistrus till. Har nu redan en, (kvar sen för 2 år sen.) och glömt dens sort! Om jag köper en Ancistrus som är rätt lik. Kan dom fortfarande leka? Eller det kan bli helt fel? Tacksam för svar!

[Tismon]
2022-11-09, 19:42

#9: Hade du inte för många fiskar?

Upp till toppen
Annons: