Annons:
Etiketterallmäntprojekt-diyinredning-stenar-rötter-mm
Läst 50 ggr
K
2022-08-11, 23:14

Inredning Nano 30l

Hej! Behöver lite hjälp med idéer till mitt nanoakvarium på 30 liter. Hade nu i efterhand velat ha mörk botten men nu är det som det är. Har mer bottensubstrat om man kanske kan bygga upp i hörnen?

Hade tänkt mig byta ut stenen mot en rot och fästa tex javamossa på den eller liknande. Gräset (eller vad det är😅) verkar inte växa förutom att någon mossa börjar växa på den som jag får ta bort (det som ligger i hålet i stenen). Någon som har idéer? Har akvariet på hobbynivå så inga allt för galna fantasier men just nu är jag inte riktigt nöjd. Gillar naturliga landskap.

Invånare: Körsbärsräkor, Crystal Red räkor och små yngel

Annons:
Nephi
2022-08-12, 08:16

https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1493547/nephis-akvarietrad-3

Första bilden i tråden är på ett likadant akvarium för inspiration 😉

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
Draknästets_Reptiler
2022-08-12, 11:32

"Mossan" som växer i stenen ser ut att vara Cladophoraalger. Mossbolen du har där till vänster i akvariumet är ingen mossa, det är just den algen som har börjat sprida sig, och den kan mycket snabbt ta över hela akvariumet.

https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1483403/_

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
Upp till toppen
Annons: