Annons:
Etikettväxter
Läst 182 ggr
spt
2021-12-29, 00:52

I vilken butik finns dessa växter?

I vilken/vilka fysiska butiker i stockholm kan jag köpa dessa växter? Har sökt runt utan att hitta.

• blyxa japonica
  • staurogyne repens

Längre fram (är alltså nte 'akut' med dessa) kommer jag även behöva köpa dessa 2 växter som jag inte hittar nånstans när jag söker.

• eleocharis montevidensis
  • riccardia chamedryfolia
  • Redigerat 2021-12-29, 00:53 av spt
Annons:
Nephi
2021-12-29, 06:28

Jag har tyvärr ingen koll på butiker i stockholm :)

Men när jag önskar någon speciell fisk eller växt går jag till min lokala mindre akvariebutik och frågar, han håller då koll i återförsäljarnas listor, och beställer sen åt mig när dem finns att få tag på :)

Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐 och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕 och Ponnytrav 🐎

Draknästets_Reptiler
2021-12-29, 09:28

Säger samma sak som här ovan. Jag brukar be affären ta hem åt mig när det finns att få tag på.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

spt
2021-12-29, 16:00

Har ni koll på hur det fungerar att få växter hemskickade med posten? Tex om det fraktas från en butik i Göteborg till sthlm. Hur håller växterna sig vid liv osv under transporten?

5ara
2021-12-29, 17:58

#3 Eftersom du nämner Göteborg gissar jag att det är Godhems du kikat på?

Jag har beställt därifrån några gånger och varit nöjd med det jag har fått däremot har jag inte skickat efter när det har varit minusgrader så det vågar jag inte svara på.

E
2021-12-29, 23:52

Jag skickade efter växter i mars från akvarieväxten.se. Var lite fundersam hur det skulle gå, men det kom välpackat i frigolit och var riktigt fina växter.

Draknästets_Reptiler
2021-12-30, 11:05

#3: Om växterna packas ordentligt och med heatpack om det är minusgrader, så brukar det fungera bra. Jag beställer mycket växter privat under hela året, och det har fungerat bra, förutom nåt enstaka misslyckande.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

• Redigerat 2021-12-30, 11:05 av Draknästets_Reptiler
Annons:
Upp till toppen
Annons: