Annons:
Läst 210 ggr
lovelove3
12/13/21, 11:30 PM

Vilken fisk är detta?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!
Min kompis fick dessa fiskar av en arbetskamrat som haft dem som dekoration i en skål på en fest…

Hon vill nu ge dem till mig eftersom hon inte har plats till dem egentligen, men tyckte synd om dem.

Är det slöjstjärtar?
Vad kräver dessa för att må bra?

Annons:
Nephi
12/14/21, 8:36 AM
#1

Det är sjöjstjärtar :)
Dem vill ha kallt vatten, under 18° och helst ännu svalare ännu svalare under den kalla årstiden.
Dem vill även ha minst 300L att simma i, runt 500 är det bästa för optimal trivsel.
Dem vill helst bo i grupp om minst 5 st
Dubbla filter rekommenderas då dem är riktiga skirgrisar och regelbundna vattenbyten är ett måste

https://akvariefisk.ifokus.se/discussion/1497785/_


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

- Akvariefisk.ifokus är en sajt där vi kan träffas, hjälpa varandra, ge tips och råd om fiskar,växter mm. Byta erfarenheter, både goda och dåliga, är aldrig fel.. Akvaristik är ett ganska brett ämne där det ingår allt från mygglarver till sjöhästar ; ) En del har/vill ha snälla fiskar som guppy eller platy medans andra lever för sin passion för pirayor eller ormhuvudsfisk. Ta chansen och kom in och titta, vem vet kanske blir just du fast!Välkomna // KerstinL, sajtvärd på Akvariefisk.ifokus
  • Redigerat 12/14/21, 8:37 AM av Nephi
Draken
12/14/21, 2:21 PM
#2

Slöjstjärtar är ganska glupska av sig, så allt som går in i munnen räknas som, mat.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
12/14/21, 2:30 PM
#3

Att tänka på är också att grus (som du ser ut att ha i akvariet) kan råka fastna i munnen på dem om man har oturen att de är lite för stora (de gillar att ta in stenar i munnen och skrapa av alger).

Väldigt trevliga och personliga fiskar!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

lovelove3
12/14/21, 3:45 PM
#4

Tack för era svar! Då får kompisen hitta ett annat hem till dem för jag har inte plats med ett 500 L akvarium hemma 😅

Synd för de är gulliga, men man ska inte ta sig vatten över huvudet!

Nephi
12/14/21, 3:47 PM
#5

Rekommenderar Fiskakuten på facebook för omplacering :)


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

lovelove3
12/14/21, 4:03 PM
#6

#5: ska tipsa henne! Tack😊

Annons:
raichu
12/19/21, 10:38 PM
#7

#1: Under 18 skulle jag väl inte säga är sant, däremot 18-20 är lagom som permanent temperatur.

Upp till toppen
Annons: