Antal fiskar
Jag tänka öka mitt stim på kardinaltetror. Men märkte att jag har ett mindre akvarium än jag trodde. Trodde det var på 60 liter. Men det är på 50 liter. Jag har haft 6 fiskar tidigare. Tänkte öka till 8 eller 9 tetror? Men blir det för många kanske. Vill ha större stim men inte att de ska drabbas av nitrit pga för måmga fiskar. Men vill också att de ska må bra med många kompisar runt sig.
Har en liten Ancistrus mal också men den kommer få flytta till ett 100 liter akvarium när den blir större.

Nitrit behöver du nog inte vara orolig för om karet är inkört och 2-3 st kardinaltetror gör inte så stor skillnad.
När jag odlade CW009 hade jag lite drygt 50 st yngel i ett 54 liters som bodde där tills de var stora nog att få nya hem. Ingen nitrit, för karet var väl inkört, men däremot massa vattenbyten för att bli av med restprodukter (t.ex. nitrat).
Precis som sägs här ovan så gör inte några kardinaltetror till någon skillnad. Inte om karet är väl inkörd.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Oki. Så då kan köpa till 5 st så jag har 9 fiskar. Ja nu är nog akvariet väl inkört. Det har varit i gång 8 månader. Så fiskarna är mer än 8 månader gamla. Först hade jag sex fiskar. Men så har jag förlorat två, Så tänkte jag gå från 4 till 9. Vill ju att de ska må bra också och ha många kompisar!
Det borde inte vara något problem isf :)
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Hoppas de blir glada med lite fler kompisar :)

Tror det blir jättebra 🤗