Annons:
Etikettsnäckor
Läst 102 ggr
fluffis
2021-09-15, 22:02

Äntligen posthornssnäckor

Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag har varit sugen på posthornssnäckor ett tag och ville ha blåa men det tog ett tag innan jag fick tag i dem, och fick en fungerande leverans. I alla fall så var jag i ciklidshopen och tittade runt i helgen som gick och där hittade jag oranga/bruna posthornssnäckor med mörkröd-ish fot som jag tänkte skulle passa fint i mitt 180-litersakvarium.

Vad tycker ni om färgen? För jag kan inget om det. Är det en färg som är vanlig/ovanlig, populär eller bortratad osv?

På fotona ser man att melonbarberna är nyfiket framme och kollar vad som händer :)

Annons:
fluffis
2021-09-15, 22:06
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Någon dag senare fick jag äntligen de blåa som jag köpt av en privatperson. De har inte särskilt mycket färg tycker jag, men de är rätt små så färgen kanske kommer? Jag läste att blåa ska ha mörk fot men mina har mest röd fot?

Maleficum
2021-09-15, 22:06

Jag gillar dem :) Men så gillar jag i princip alla posthorn som inte har brun fot och superbrunt skal (dem tycker jag blir så mörka och tråkiga).

Gillar speciellt den som är framför en annan längst till höger i första bilden.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
2021-09-15, 22:09

#1: Tycker dem ser ut som mina blå så de lär mörkna i färgen när de växer!

Många av mina föds genomskinliga och får inte färg förrän de blir större och sen blir färgen djupare ju större de blir.

Har ju tänkt välja ut tre olika färgvarianter och försöka renavla i mina tre stora akvarium men måste vänta på att mina nuvarande ska växa på sig för att verkligen se vad för färg de får för jag har märkt att det kan ändras rätt ordentligt på en del.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: