Annons:
Etiketterallmäntot-offtopic-och-lekarauktioner-träffar-aktiviteter
Läst 384 ggr
Draken
11/30/20, 7:18 PM

Förjulstiden, Julen och Nyåret 2020

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi tänkte vi kunde har en tråd så här inför julen. Här kan man posta bilder, skriva vad man gör, vilka planer man har under denna ljuvliga tid.

Man kan posta bilder på vad man ser utomhus med alla olika sorters julbelysningar och julskyltningar.
Hur ser det ut hemma hos er, vilka är era planer in för jul och nyår.

Sätt igång skriv inlägg, posta bilder om ni vill (inget krav med bilder) Kan vara roligt att veta vilka traditioner alla andra har. Hur mycket det liknar …eller skiljer sig från traditionerna vi har här hemma.

En trevlig "snacktråd" helt enkelt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

  • Redigerat 1/7/21, 12:45 PM av Draken
Annons:
Draken
11/30/20, 7:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Bilderna är tagna vid en rörfirma, de har verkligen lagt ner tid och energi på julbelysning ;)

Tyckte det var så otroligt vacker 🥰 (bilden i trådstarten är från samma firma.)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/30/20, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Ena svärdotra. Hon tjuvsmakade på adventsglöggen innan den var helt klar. Hon ser verkligen oskyldig ut 🥴🤣

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/30/20, 7:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#3

Ungdomarna "slåss" med granen för att få den att stå rakt 🤣

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/30/20, 7:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Min bokhylla.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/30/20, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Adventsmys (igår efter att vi hade fixat klart med städ och pynt )

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/30/20, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Mitt vardagsrumsbord och fönster

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
11/30/20, 7:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Köksfönstret

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
11/30/20, 7:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hundarna tryckte att mattes gardiner var sköna att ligga på och kolla på galningarna som flängde runt i hela rummet ;)

De hade dragoit ut gardinerna mitt på golvet precis framför öppningen mellan vardagsrummet och köket …tror ni de var lite i vägen 🥴

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
11/30/20, 7:54 PM
#9

Själv har jag aldrig riktigt tyckt om julen (mycket pga att många i min släkt fyller år runt jul och speciellt när jag var yngre kändes det som man vara konstant på släktträff med massa mat, som jag inte gillar, konstant i över en vecka. Inget för en osocial människa som mig där mycket energi dräneras när det är för många samlade).

Men gillar att det kommer upp en del ljus ute som kan jaga bort mörkret lite. Och där jag bor har de väldigt fin julbelysning med upplysta hjortar i rondellerna och en stor upplyst ren utanför brandstationen (ska se om jag kan ta mig ut nån kväll och fota).

Men förhoppningen är att jag, mamma, pappa, Mira och Kenzie kan komma ner till sommarstugan över nyår (vilket vi gjort senaste åren). Sen hur julen blir vet vi inte än men blir inte hela tjocka släkten samlad som vi brukar utan det blir nog att fira i mindre grupper lite mer uppdelat.

Om man ska se något positivt i det hela är att mamma slipper "rymma" från sin 70 års dag eftersom folk ändå inte får komma och fira (annars brukar det bli så himla mycket folk under de jämna födelsedagarna).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
12/1/20, 6:16 AM
#10

#9: Jo de kan bli lite jobbigt med massor av middagar och sammankomster kring julen. Vi har barta 2 födelsedagar i December. Yngsta sonen och ena svärdottern fyller då. Min brorsdotter fyller år på självaste julafton, och hon är jättearg på sin mamma för det ;)

Vi blir 13 kring matbordet med alla barnen och deras respektive.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
12/1/20, 9:46 PM
#11

#10: Min farmor fyllde år 13:e december. Min moster fyller den 18:e, min mamma den 20:e och min morfar den 26:e så väldigt tätt, sen när jag var yngre firade vi jul hos både mina morföräldrar och sen hos min faster (varannan gång då på julafton respektive juldagen) men senaste åren har vi inte firat något alls på fasters sida (då de flesta av mina kusiner på pappas sida bor utomlands numera).

Kan förstå hon är arg för det! Mamma tyckte det var jobbigt nog att fylla år så nära jul då det ofta var julrelaterade paket hon fick.

Sen har min släkt varit mycket för att träffas även utanför massa firanden så det har ju aldrig varit så speciellt att få träffa släkten när det är någon speciell högtid (kändes lite bättre med jul de år jag bodde nere i Skåne eftersom jag inte träffa släkten så mycket då).

Hade vi samlats alla i år hade vi blivit 14-15 stycken men i år kör vi i mindre grupper (vilket jag tycker är skönt).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

fluffis
12/1/20, 10:03 PM
#12

Det är så mysigt med alla ljus tycker jag. Har mysiga ljusstakar och stjärnor och köpte/satte upp lite växter i fredags/lördags. Tomtar och annat pynt blir det inte så mycket av. Har bara satt upp en enda tomte än så länge :)

På sjukhuset i Lund där jag jobbar lyser det upp ordentligt när träden är fulla av ljus. Jättevackert. Ska se om jag kan få en bild en dag. Det finns dessutom en gran på taket :)

I år kommer vi att hålla oss för oss själva. Det är jag, min man och våra två pojkar, 5 och 3,5 år gamla.

Härliga bilder Draken!

Fylla år på självaste julafton, jag hade blivit tokig! :D

Draken
12/3/20, 11:14 AM
#13

#11: OJ det var många födelsedagar i December. Tyckte det var jobbigt med två här hemma 😉

#12 Älskar ljusen som strålar överallt. Ja, hon är inte så lycklig på sin mor eftersom hon föddes på julafton ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
fluffis
12/5/20, 1:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Idag bakar vi lussebullar och lusseormar :)

En bild på ljuset utanför sjukhusentrén vid Skånes universitetssjukhus i Lund.

fluffis
12/5/20, 1:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och en bild från taket :)

Draken
12/5/20, 2:00 PM
#16

#14: Vad läckert med träden :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

fluffis
12/5/20, 2:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17
Maleficum
12/5/20, 2:35 PM
#18

#17: Mums!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
12/5/20, 2:36 PM
#19

#17: Mumma 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
12/19/20, 9:40 PM
#20

Här hemma har det inte vart speciellt juligt tyvärr, med mycket jobb och stress så har inte orken funnits för mer än lite jul belysning.
Men då vi inte ska fira hemma hos mig så spelar det ändå inte så stor roll 🤷🏼‍♀️

Sista julklapparna blev köpta idag och julgodiset bakat. Så nu blir det sista dagarna jobb med alla dessa julkort med start imorgon em och ser fram emot några dagar ledigt efter några stressiga månader 🥳


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Annons:
Draken
12/26/20, 8:31 PM
#21

Jag har inte själv orkat eftersom jag har jobbat nonstop känns det som, men döttrarna och svärdöttrarna har fixat och donat. Så det är rikltigt julig :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Nephi
12/31/20, 5:14 PM
#22

Gott nytt år till er alla här inne! 🥳


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

Maleficum
1/1/21, 11:00 AM
#23

Gott Nytt År!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

fluffis
1/1/21, 12:32 PM
#24

God fortsättning!

Upp till toppen
Annons: