Sjuk ballongmolly?

Hmm… jag vet inte riktigt vad det kan vara. Ser inte riktigt ut som ett framfall. Nu kanske jag är ute och snurrar men jag har för mig att jag någon gång läste att det kan bli lite så när det börjar bli dags för födsel men som sagt så vet jag inte.
#1: ja det är svårt. Inte framfall, har googlat som en tok och jämfört men kan inte se likheter. Detta ser ut som analen har blivit liksom större och öppen helt plötsligt. Hon har varit såhär i kanske 2-3 veckor så tror ej det är yngel heller hihi. Ett väldans mysterium detts.. äter och bajsar annars som hon ska.
Min första tanke var förstoppning, men om hon bajsar så kan det ju inte vara det.
Ballongmolly är dock ganska kraftigt fel/sönderavlade, såp det kan ju vara därför det är så. Har inte haft Ballongmolly själv, så jag khatr inget att jämföra med heller.
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI
Ja jag börjar ana att de kan liksom ha blivit något tok på grund av att de är så sönderavlade. Inget ja tänkte på när jag i affären skulle köpa mina första fiskar till min absolut första akvarium.. då va dom bara söta men nu i efterhand när ja blivit mer aktiv i forum m.m så skulle ja aldrig köpt just ballongmollys. Vet liksom inte heller om ja ska göra något. Verkar inte som om hon lider eller annat, men man kan ju också lida i tystnad. Så ja tänker avvakta några veckor och hålla koll på allmäntillståndet. Blir hon värre eller sjuk på något sätt blir det tyvärr nackning förmodligen.
Så länge hon inte ser ut att vara besvärad av det, så kan du avvakta. Du har helt rätt inställning där tycker jag :)
Mvh./ Draken
VENI VIDI VICI