Annons:
Etikettlabyrintfisk
Läst 112 ggr
farido13
9/16/20, 9:31 AM

Kampfisk honor med kardinaltetra

Hej!
Jag har ett kar på 105L där invånarna är ett par av fjärilsvingen, 8-10 guppies inkl med en del äldre yngel, Ancistrus och Kardinaltetra. Sedan fick jag en röd halfmoon Kampfisk hona som är hur vacker som helst och la henne i där och det känns som fjärilscikliderna lixom skrämmer henne genom att viss upp sig eller spänner sig för henne så alltså ingen slåss eller sådant. Min Kampfisk hona simmar lugnt därifrån och därefter låter ciklider henne vara. Min fråga är mer då att jag funderar på att sälja cikliderna och guppiesarna och ha bara kardinaltetror och Kampfisk honor och såklart mina Ancistrus. Skulle det funka att ha Kampfisk honorna och kardinaltetrorna att vara med varandra? För om jag ska göra detta hade jag tänkt att utöka antalet kardinaltetor med kanske 5-7 st Max och för kampfiskarna så kanske typ 4-5 st mer Max. Vad skulle ni säga? För jag har haft kanpfiskar tidigare men de var bara endast hanar men jag vet att en del kampisar kan vara lite kluriga med sina sällskap så därför vänder jag mig till er för hjälp.

Annons:
farido13
9/16/20, 9:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är en bild på henne och ja, hon är rätt så färgstark med sin röda färg och perfekta fenor och så är hon inte blyg att få komma fram till en. Tänkte även med matningen om det skulle påverka något mellan kampfiskarna och tetrorna i såna fall eller är antalet kardinaltetror lagom? Detta är bara en tanke men är öppen för förslag.

Draken
9/16/20, 12:39 PM
#2

105 liter är ju inte så stort.Visst kan man ha kampfiskhonor tillsammans, men jag har för mig att det krävs något större akvarium för flera stycken.

just nu är ditt kart proppfullt och du kan absolut inte slöäppa i mer fis där i dagsläget. Men om du gör dig av med Guppy och fjärilssciklder, ja då kan du kanske fyulla på med något annat. Men 4-5 stycken på den yutan, nej det skulle inte jag våga. Även honorna kan vara hyfsat aggressiva mot varandra.

Nu vet jag inte mycket om Kampfisk alls, men är du säker på att det är en hona ? Tycker den har lite väl långa fenor för att vara en hona, snarare då en väldigt ung hane . Men jag kan absolut ha fel.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

farido13
9/16/20, 4:08 PM
#3

Jo grejen är att jag vet att karet är fullt nu och har absolut inte tänkt att lägga in fler fiskar efter att jag har blivit av med några men tanken var att bli av med guppyn och fjärilscikliderna sen kanske lägga in 4-5st Max kampfiskar eller mindre. Jo jag tänkte också att det var en hane men jag köpte den från Akvarielagret och så berättade dom att det var en hona för hon var mer dyrare än dom andra honorna och hon var i samma kar med en annan likadan hona och så visade dom en hane som var samma fen typ bredvid deras kar så blev chockad på hur fin denna hona var men hennes fenor är mindre än vad dom ser ut så hanen med samma fen form hade mer större fenor än henne. Men som sagt jag gör mig av först med fiskarna innan jag lägger in som var min första tanke

Draken
9/16/20, 4:36 PM
#4

Jo gör du dig av med endel fisk först, så kan du nog införskaffa mer, men jag tror 2-3 till honor MAX.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

farido13
9/16/20, 6:39 PM
#5

Okej då vet jag tack!

Upp till toppen
Annons: